Tubing is fun fun fun

Skrivet den 2012-02-27 kl 22:48:31 i kategorin av Jenira
Permalink

Det har varit en rolig helg och jag fick uppleva "Tubing" för första gången. Tubing är lite som pulka men man sitter i en ring som liknar ett bildäck. Det är inte världens brantaste backe, men fort går, det kan jag lova. Det är "fake" snö eftersom det nästan är vår här. Men det blåste så myckte i lördags att jag tyckte att det var kallt och var glad att jag hade min FETA jacka. Mina skor däremor var däremot ingen "hit". De var blöta efter första halvtimmen, men jag försökte att ignorera detta och hade kul ändå. Det var riktigt kul och man blev som ett litet barn igen. Vi kommer defintivt att åka tillbaka nästa år. 

Innan tubingen åt vi brunch på ett härligt ställe i Frederick så att vi hade tillräckligt mycket energi i backen. Efteråt var vi så hungriga och åt Peruvian chicken på ett "hole in the wall" ställe som både jag och min man blev förälskade i. Lite som Nandos men nästan lite bättre och det kändes som om vi var i ett mysigt ställe i Sydamerika. 

Kvällen tog inte slut där även om vi var helt slut när vi kom hem, efter en låååååång varm dusch så åkte vi till Baltimore hem till en kompis som hade 30 års fest. Vi kom väldigt sent och var kvar ända tills 8 på morgonen. Så ni kan tänka er att jag spenderade min söndag i sängen. 

Igår kollade jag på Oscars galan och var sjukt emotionell, jag kunde inte sluta böla efter varje person som fick pris. Jag tror 1. att jag ska få min månadens icke-kompis och 2. att jag har så mycket att tänka på och såg alla människor vara stolta över något som de kämpat för och sedan fått tilldelning för detta. Jag behöver bara böla ibland för att få ut det ur "my system". Just nu har jag en grej på gång och man vill så gärna att det ska gå bra, men vi får se vad som händer de närmsta veckorna. 

Jag hade en intervju med en ny rekryteringsfirm idag och på Onsdag har jag en till med en annan firma, så det är mycket på gång. Jag är tillbaka till min Starbucks för att få ordning på alla saker så att jag inte blandar ihop tider och intervjuer samt platser. Imorgon har jag även mitt första styrelsemöte med SWEA och på samma gång är det en avskedsfest för den gamla styrelsen, så det ska bli kul att få träffa alla igen. Idag är det sjukt fint väder så jag väntar på min Hubbz ska komma hem så att vi kan springa våra 5 km och träna till 10 km som jag vill springa i slutet av April. Sedan blir det Mac n Cheese till middag som Hubbz ska göra. Skönt att äta lite slisk ibland :)





Brunch och jag beställde en omelett med hummer och yummy sås.


Banan som inte ser så läskig ut men var riktigt hal.






Desi tubing crew. Man kan tro att det är vinter, men allt är fake snö.


Vi sjöng Tavalo Tavalo, Tavalo de mubarak...hur det nu än stavas..


Happy B-day till min älskade Mosh Mosh. Temat var: Import Iranier och vissa hade så roliga outfits, speciellt hennes kille Amir :)




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: