Heaven for Chocolate lovers

Skrivet den 2012-02-01 kl 07:41:27 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag träffade jag två tjejer i DC och vi skulle bara umgås och äta något gott. Vi träffades nära en restaurang som jag velat prova i flera månader. Den heter Coco Sala och var helt fantastisk för mig som älskar chocklad och efterätter. Deras specialitet på menyn är givetvis CHOKLAD men deras meny har allt från olika choklad drinkar och vissa maträtter har även choklad i sig men deras bästa sida är självklart efterrätterna. Vi valde att äta något lätt och sedan dela på deras 5 rätters efterrätts meny. Jag vet bara en sak, jag måste gå tillbaka dit snart för det var fantastiskt gott och jag vill pröva så mycket annat. De har även en brunch på helgerna som jag bara måste besöka. Tummen upp för detta besök och trevligt sällskap. 


Till middag blev det fantastiskt goda Lamb sliders och Spicy Shrimp Mac n Cheese. Yummy in my tummy!


Nummer ett var dessa varma sticks som smakade som varma kanelbullar med härlig bitter chokladsås som jag njöt med en kopp espresso. 


Nummer två beställde vi en choklad chock men i rätt mängd av Caramel Creme Brulee med Choklad mousse och en caramel pralin. Behöver jag säga mer?


Nummer tre var en härlig krämig Mango sorbet. 


Nummer fyra var en enkel ostbricka som jag bara älskar och samtidigt gav det en härlig brytning på mot chokladen. 


Sist men inte minst en liten tartar med en chokladpralin med smak av Earl Grey, mycket intressant och gott. 


Jag blev inte alls för mätt och det var en perfekt kombination att dela på. Här med mitt trevliga sällskap och det slutade med att vi spenderade flera timmar att prata om livet. 




Vi ses snart älskade Coco


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: