Gult är ju inte fult

Skrivet den 2012-02-08 kl 07:33:27 i kategorin av Jenira
Permalink

Kom precis hem från en middag från restaurang Circa som ligger i Dupond Circle i DC. Jag hade middags dejt med Roshini och vi båda älskar italiensk mat och beställde allt möjligt. Jag älskar folk som gillar att beställa olika rätter, ALL IN helt enkelt. 

Igår var jag på en Mentoring Career fair för The Woman Foreign Policy Group. Jag träffade massa intressanta människor men jag var inte ensam bland alla 300 tjejer, därav många som gick på George Washington University där eventet hölls (snobb skola tydligen). Konceptet var att man skulle välja 5 bord bland 23 bord och träffa olika högt satta kvinnor och fråga massa frågor. Jag måste säga att jag vart lite nervös i början att fråga frågor vid mitt första bord, för alla dessa unga tjejer hade så bra frågor. Men när jag bytte bord tvingade jag mig att sluta vara fegis och fråga lite frågor. Jag tycker att jag valde bra bord, bland annat: International Organisation, International Development och Corporate Social Responsibility som är det jag är mest intresserad av. Jag råkade sätta mig vid US Foreign bordet som tydligen var diplomat bordet och ville skjuta mig i huvudet eftersom jag fick skämmas då kvinnan frågade mig varför jag hade valt just hennes bord. Jag mumlade något och bytte snabbt bord efter 25 minuter. 

Idag har jag tränat och sedan satte jag mig på Starbucks (mitt andra hem numera) och jobbade på mitt CV i över 5 timmar och jag tycker ÄNTLIGEN att det börjar ge resultat, men jag hade lite mer att jobba med. I slutet av veckan ska den nog vara klar. Sedan träffade jag Rosh och åt massa god mat. Lägger upp bilder i morgon. Nu ska jag sova för jag måste vakna tidigt (vilket är 8.30) och träffa Monica den förra kassören för SWEA och göra lite noteringar. Sedan ska jag komma hem och söka hemifrån. Natti Natt!





Jag hade lite volym innan jag lämnade huset och efter 6 timmar var det platt som en pannkaka. Men vad gör det efter en mysig kväll som denna.

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: