Ventilera

Skrivet den 2011-09-16 kl 04:18:54 i kategorin av Jenira
Permalink

Det är vad jag behöver ibland och det är jobbigt när vännerna är långt borta. Jag har visserligen träffat nya vänner, men ventilera gör jag bara med vissa personer. Jag vet inte vad jag skulle göra utan iphone och appen whatsupp och viber. Jag hatar viber, men det är ju fria samtal som bryts 100 ggr per minut, men som sagt så är det gratis så man kan inte klaga. 

Men whatsupp har räddat mitt liv, eftersom den är snabbare än viber och man kan ha bra konversationer som känns som ett telefonsamtal utan att prata och bara skriva. De som har whatsupp har jag nästan daglig kontakt och kan ventilera när som helst, vilket gjort mitt liv 100 ggr lättare. Man kan även skicka bilder så jag är glad att kunna ha koll på vad som händer i mina kompisars liv, speciellt när en av mina vänner är gravid och jag missar hennes lilla resa, men får se lite bilder och höra hur det går. Nästa gång jag är i Sverige får jag krama min underbara Jacob och min andra bebis som kommer komma i vår.

Idag höll jag på somna i bilen, såååå trött var jag på morgonen. Men imorn börjar jag kl 10 och kan sova till 7, vilket känns som världens sovmorgon konstigt nog efter dessa två dagar. Helgen kommer nog att bli lugn, inga speciella planer. Min mans amerikansk fotbolls söndagar har börjat, så jag pallar inte kolla varje söndag och har därför planerat in en bio med några tjejer ( Saraj Jessica Parkers nya film) och Tutti Frutti efter. Sen ska jag tjata på min man att åka till Ikea och handla lite saker.

TGIF imorn och det känns kul och jag har gjort min lilla matlåda tills imorn. Idag var det ett event så jag åt typ BOKSTAVLIGEN hela dagen. Jag ska nog hålla mig borta från "Catering" firmorna från och med nu. Det är ju så mycket mat på dessa event, jag kommer bli en boll snart. Sen handlade vi lite mat och min man hade köpt godis till mig för att han hittade "Swedish fish". Vad skulle jag göra utan min andra halva ?


Inte karamellkungen men det var gott ändå


Hade en liten stund för mig själv efter jobbet


Kommentarer
Kali

Va bra att du namnde Sarah Jessica filmen...hade helt glomt den!! Vill garna se den...du far saga om den ar vart att ga pa.



Egen stund pa Starbucks ar nastan det basta som finns!! You need it!;)

2011-09-16 @ 14:42:13
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: