To do list

Skrivet den 2011-09-19 kl 20:39:39 i kategorin av Jenira
Permalink

Man vill hinna med så mycket som möjligt när man är ledig känner jag. Homework klart och lunch med mannen klart och tvätten sorterad, hinna kolla lite på food network och så vidare. Men tiden bara försvinner ibland och vissa dagar går den inte alls. 

Minns ni att jag skickade ett bret till min mamma, Succé! Min pappa ringde mig och berätta att hon grät tårar, vilket kanske inte var min mening, men hon blev ju glad i alla fall. SÅ jag kanske ska fortsätta med det, även om kvinnan aldrig svarade tillbaka :) Så småningom MÅSTE hon ju svara. 

Idag fyller en av mina VIP (närmaste) vänner år och jag saknar henne lite extra mycket idag. Hennes födelsedag förra året var en av de roligaste och jag hoppas hon hade en minst lika rolig födelsedag i år. Hon är nog anledningen till att jag från första början flyttade till Stockholm och vi har många galna minnen ihop samt många plugg timmar tillsammans. 

Min man kom hem för lunch idag eftersom jag var hemma, innan han skulle vidare till Dullas Airport. Vi åt rester från igår. Min svärmor hade gjort något med Sweet potato (någon slags mashpotati med pekannötter) som är en av mina favorita råvaror och vi kom in på samtalet Thanksgiving. Min man säger att det är en hel helg bara för mat och fotboll. Låter som en dröm helg, BARA MAT LIKSOM vad är bättre än det?

Man spenderar mycket tid med familjen, men eftersom vi kommer att ha ett hem och förhoppningsvis lite möbler då, tänker jag passa på att ha en "potluck" hemma hos oss för alla hans kompisar. Jag har redan nu sagt att jag INTE vill göra "The Turkey" för jag vill inte förstöra en sådan viktig grej, men jag vill pröva göra min första stuffing och pumpin paj. INGA färdigköpta grejer hos moi.....(säger vi nu i alla fall)

Jag ska hinna med träna, duscha och hämta upp mina skor från skomakaren, gå till banken samt tanka på bensin innan dagens lektion. Better get going. Ciao


Dagens dilemma. Chai eller Green tea?



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: