Panter tanten = Jag

Skrivet den 2011-09-26 kl 17:03:56 i kategorin av Jenira
Permalink

I helgen så har jag bevisat att jag bokstavligen blivit en tant. Både på fredag och lördag var jag i säng kl 23.00 om inte tidigare om jag ska vara ärlig. I fredags kunde jag skylla på att det varit en lång vecka. Vi hade en mysig familjemiddag tillsammans och min man lagade kockosris som han hade ätit i Columbia. Han köpte en indrediens som man ska ha i riset och OMG vad gott det var. Det smakade nästan som risotto med mandel och russin. 

På vägen hem i fredags gick jag även förbi en Cupcakes butik som heter Bakek & Wired. Ni vet att jag tidigare pratat om DC cupcakes som är en av de populäraste cupcakes butikerna här. Det är alltid kö utanför och de har en egen TV-show. Men alla har sagt att det finns bättre cupcakes ställen som inte är så "hypade" av media och detta är nog en av dem. Jättegoda cupcakes och massa smaker och jag var ju tvungen att ta hem några för lite fredagsmums. 

I lördags degade vi i sängen länge, men vi hade en lunch bjudning kl 12, vilket betyder kl 2 i bengalisk tid om inte senare. Så vi tränade på morgonen (och jag tror det är sista gången jag kommer gå till vårt gym för kontraktet går ut denna vecka) och sedan gjorde vi oss i ordning. Jag tänkte ta på mig något enkelt eftersom jag trodde det var lunch, men min svärmor lade fram lite finare sari till mig och TUR det, för alla var uppkläda. De som vi var hemma hos hade verkligen satsat. Det var liksom en "Newlyweds lunch", för det var 5 par som nyligen hade gift sig. Vid matbordet fick alla par dela på en GIGANTISK tallrik mat. Det är bengalisk tradition att ett nygift par ska få dela på en hel kyckling, men jag som varit gift ett tag har fått äta en jäkla massa kycklingar under ett år. Men hela konceptet var sött och alla par satt omkring bordet och delade den stora tallriken med mat. De hade även massa efterrätter och en tårta för oss. Vi hängde där länge, men jag hade ju även blivit lovad att få gå till IKEA. Så vi lämnade festen och begav oss dit för att planera inför vår lägenhet. 

Meningen var att vi skulle komma hem och byta om för att åka in till DC, men sängen var så mjuk och skön att jag inte kom ifrån den och SOMNADE. 

Jag jobbade även denna helg och hade verkligen INGEN motivation att åka in till Georgetown, men när jag väl kom dit så måste jag säga att det var den lättaste arbetsdagen hittils. Jag kom dit och pratade lite mer Catering firman och gav dem lite saker som de ville ha. Det var en grupp "Bankers" från hela världen som hade en cocktail fest med härlig buffé men det var nog den torraste festen jag sett hittils. Det fanns så mycket mat och de rörde knappt maten.

Men jag var mest nere i köket och prata med köksmästaren i 3 timmar, sedan åt jag all denna goda mat och mini efterätter som de hade med sig och gick hem. Det var en soft jobbdag och perfekt för en söndags eftermiddag. 

Idag fick jag ta ledigt för att jag måste plugga inför ikväll och skönt att vara ledig och inte behöva pendla en dag. Jag har ätit en STOR frukost. Jag älskar när det finns massa frukost saker hemma. Det blev en bagel med pepparjack cheese och roasted turkey (och en bit marabou choklad) Yum Yum. OK PLUGGA NU CARRA!!!!



Jättesöt liten affär



Inte den traditionella formen och en cupcake kan ätas av 4 personer


Det blev 4 sorter: German chocolate, Strawberry, Lemon and Blueberry (min favvo) och chai


Alla fyra par, det fanns ett till par som var tvungen att gå tidigare. Alla har haft en bröllopsfest denna sommar.




Nom nom


Alla par fick en varsin tallrik med mat, jag tror ingen klarade att äte upp maten utom ett par hehe



Hugger in


Jag tror att jag åt 12 av dessa goda Shrimp cocktails på jobbet. Det gick liksom inte att sluta...







Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: