Birthday Weekend med snor

Skrivet den 2011-10-03 kl 03:44:42 i kategorin av Jenira
Permalink

Birthday weekend är över och jag känner mig helt död. Precis lagom till torsdag kom min förkylning och mycket har med att göra att det är ISKALLT på jobbet men det har även att göra med att hösten kommit till DC. Jag fattar inte. I fredags var det säkert 23 grader ute och i helgen så kändes det som 10 grader. Min förkylning som höll på att bli bättre blev värre, men jag vägrade låta detta komma i vägen över allt som jag planerat för min mans 30 års festligheter. 

Dag nummer ett var ett restaurang besök på Roys. Dag nummer två var familjemiddag hemma hos oss. Jag och min svärmor planerade en mysig middag och jag köpte en annorlunda efterrätt. Jag är trött på vanliga tårtor och kände mig inte tillräckligt frisk för att baka. Så jag gick till Ben and Jerry och köpte coola strutar och sedan två sorters Ben and Jerry glassar. 

Dag nummer tre blev inte som jag hade tänkt mig. Jag vaknade upp med feber och klarade inte av att köra paintball vilket var bra, för vädret var KATASTROFALT och min man orkade inte heller. Istället åkte vi till White Flint Mall och vi köpte en B-day Outfit till min man och sedan njöt vi av en "Couple Massage" tillsammans under en hel timme. Jag var i himlen, förutom att jag inte kunde andas lite då och då. På kvällen blev det en "Toast" och tårta hos hans bästa vän och sedan hade jag bokat bord på Restaurang Oya. Jättecool restaurang med en häftig modern miljö. Det blev en lyckad kväll. Idag var vi hemma hos Jaime och kollade på amerikansk fotboll och åt pizza, nachos och bara njöt av att lata. Jag lekte med Gianni, men vågade inte gosa för mycket så att han inte skulle bli för sjuk. 

Nu är jag helt död och energin är borta. Men vi ligger och myser i sängen och min man kollar på mer fotboll. Jag gick ner för att äta något litet, men min svärmor bakar scones, vilket är helt perfekt. Jag älskar nybakta scones med en kopp VARM te. Imorn är jag ledig (THANK YOU GOD) så jag ska verkligen vila ut och börja packa lite i taget. Måste bli frisk!!!

I helgen var det även min älskade vän Sarah's bröllopsfest i Sverige och tråkigt nog missade jag detta. Men jag lyckade efter 14 försök att spela in ett klipp som skulle visas på festen. Mitt ljud på inspelnings saken fungerade inte och jag höll på att bli galen. Efter varje inspelning så glömde jag en sak efter den andra. Jag vet inte hur det blev, för det slutade med att jag spelade in detta på min iphone och tydligen så var ljuset direkt på min panna. Så min mamma ringde och grät att allt mitt hår hade fallit av och att jag halva Uppsala tror att jag är en flintis. GREAT!!! LYCKAT CARRA!!

JAG HATAR ATT VARA SJUK!!! 


KALLT helt plötsligt och Oktober ska vara en varm månad, men Global Warming har gjort allt knas 


Nom nom




Mys middag med familjen








Restaurang Oya
Klicka för att se länk. 






Jag är numera ett Redskins fan tydligen :)



Kommentarer
Bobby

Ni kommer bli såå fina föräldrar och bebisen är supergullig

2011-10-04 @ 13:59:03
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: