Back to business

Skrivet den 2011-11-07 kl 18:05:51 i kategorin av Jenira
Permalink

Haft en bra och känsloladdad helg. I fredags ville min hubby göra något kul eftersom vi hade lite tråkiga nyheter i fredags, så det blev suchi på ett populärt ställe i Bethesda med namnet RaKu och trots att vi hade bokat bord fick vi vänta i 20 minuter. Men det var väl värt det och efteråt var vi ju tvungna att äta lite Yogiberry eftersom det är min favvo grej nuförtiden. 

Men jag fick även reda på lite tråkiga saker, som jag har sagt tidigare är det inte lätt att hitta vänner i denna ålder i ett nytt land, men jag är typen som kommer att anstränga mig för att kanske till slut hamna med rätt personer vid min sida. Så, egentligen skulle vi gått på en födelsedagsfest i fredags men avbokade och jag fick höra att några tjejer hade snackat lite skit om mig och hela min bok klubb idé. I lördags träffade jag några av tjejerna och höll mig lite på avstånd, vilket de kanske märkte av och sedan skickade ett falskt facebook meddelande till mig efterråt. Blaaaah för falska människor, världen är fulla va dem.

Igår var det i alla fall Eid 2 som jag kallar det. Det är två styckna Eid dagar per år och detta var den andra där man offrar kött och i fattiga länder ser till att de fattiga får en riktig måltid. Jag försöker alltid ha en strategi på Eid eftersom man skall besöka många hus med massa mat. Vädret var på top och jag hade riktigt mysigt, men mot slutet blev jag riktigt trött så vi åkte hem, bytte om och gick på bio för att se filmen "In time" med Justin Timberlake. Jag måste säga att jag verkligen gillade filmen, ett annorlunda koncept men det gav oss en liten tankeställare när vi kom hem. Jag älskar sådana filmer. Vad de ville få fram var: TIME IS MONEY.

Idag är jag hemma och SKA söka så mycket jobb som möjligt. Jag måste bara ge mig en slap i ansiktet och börja. Men en god nyhet är att jag ska träffa en tjej imorn som äger ett marketing företag. Så nu ska jag göra mitt bästa för att jaga :)



Inte helsvart för en gångs skull




I agree.








Eid 2




En morgon favorit.




Kommentarer
blaggeur

alla som är falska och äckliga.. well det säger mkt om de och de besparade dig massa jävla tid. Att folk inte skäms! Va ej ledsen för att ngn annan är ett AS utan stråla för att du inte är som de f*** h*****

2011-11-08 @ 21:27:57
URL: http://blaggeur.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: