Girls day at the Mall

Skrivet den 2011-05-28 kl 08:00:10 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag hängde jag nog i " the mall" hela dagen, fy fabian, vad jag måste hitta ett nytt ställe. En tjej sa: Didn't I see you the other day. OMG jag måste sluta gå dit, de måste tro att jag är knäpp. 

Anledningen till att jag hängde där var för att jag först skulle bjuda min söta man på lunch och sedan tänkte jag sätta mig och plugga och såg ett manikyr/pedikur ställe. Jag messade en tjej kompis och frågade om vi kunde ha en tjejdag eftersom jag ville att alla killar skulle ha en boys night out. 

Men när jag väl började plugga (dvs öppnade hemsidan) så ville hon mötas upp tidigare än jag hade räknat med från början, så jag fick springa till gymmet. Sedan fick jag åka tillbaka till samma "Mall" och träffa upp henne.

Mysig tjejdag på salongen, men jag förstod inte ett ord av vad de sa i skönhets salongen och jag kände att kvinnan stressade mig och gav mig den snabbaste franska manikyr jag någonsin gjort (speeeeeed woman). Så det blir ingen "tip" till henne. Jag hann knappt njuta utan att bli stressad. Så dit kommer jag inte att gå tillbaka, måste hitta ett nytt ställe. Hela poängen är väl att man ska slappna av och ha en skön stund. Hon hade typ damp och ville få bort mig ur butiken för att få in nästa kund, så kändes det i alla fall. En gång sa hon: "wha yo ha" jag frågade nog 18 ggr "Excuse me??" tills jag fattade att hon menade " Wash your hands". Jag bryr mig inte om accenten, men hon var bara extremt stressig, kanske på grund av att det var fredag och för många kunder. 

Efter shoppingrundan, jag hittade en kjol och top från forever 21 som jag blev kär i, mycket prisvänliga måste jag säga, men kanske inte en hit tillsammans. Sedan begav vi oss till Cheesecake factory och det var kanske en dum idé en fredag efter kl 8. Det är alltid så långa kö väntetider och de säger alltid 20 minuter som känns som snarare 50 minuter. Vi beställde för första gången OK mat, jag har nog ätit godare mat från deras meny, så jag kompenserade med en cheesecake (där kan man aldrig gå fel). Libby gillade inte choklad (HUR KAN MAN INTE GILLA CHOKLAD) så jag tog hennes favorit. Så om ni någonsin undrar varför jag tränar, så är det för att jag älskar mat och desserter yummmiiiii.....

Det här är det enda i deras food court som inte är hamburgare och pizza

Billigt, men de lurade mig lite när jag väl skulle betala... men det är fortfarande billigt

Mitt hängställe Panera Bread, de har så goda brödsorter

Och gott kaffe

Det här var bara en del av hyllorna och när jag väl valde färg, så gav de mig en annan. De trodde väl inte att jag skulle märka skillnaden på röd och röd. 

De få sekunder jag njöt, men mina fötter känns fräscha :)

Libby i massage stolen

Ett suddigt resultat av min manikyr och pedikyr
Ring: Aldo (två finger ring)
Dagens outfit gissa tre ggr: H&M H&M H&M
Skor: Vagabond
Väska: Aldo
Halsband: Lindex (jag var en rosettmänniska en gång i tiden)
Ring: Aldo
Skärp: Ginatricot

Ingen snygg kombo tillsammans, men separat var de fina, är kär i kjolen 
ALLTID FÖR LÅNG KÖ, men väl värt all denna väntan...för god mat och....

God Cheesecake
Denna vart inte en av favoriterna, men den får godkänt

En dag i Columbia Mall som jag ska undvika hela nästa vecka...



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: