Just nu denna lördags morgon...

Skrivet den 2011-03-26 kl 09:54:25 i kategorin av Jenira
Permalink

Ja lördag eller inte, efter att ha varit hemma en hel vecka, så känns lördag inte så himla speciellt. Men idag tänkte jag våga ta mig ut. Jag ser förjävlig ut och jag låter förjäklig, men jag kommer att gå ut annars kommer jag att gå in i väggen som det heter. Jag måste få träffa människor och se lite dagsljus. 

Igår var jag så deppig över att vara hemma och då gick jag till ICA för att köpa det som alltid gör mig glad: LÖSGODIS. Det var väl värt alla kalorier jag stoppade i mig tills jag ville spy upp allt. Sen läste jag en artikel som gav mig kraft att ta mig upp på mina ben igen. Jag kommer skriva om den senare. Jag säger bara ett ord: Anna Wintour, du är Guds gåva till fashion världen, vilken kvinna. 

Jag läste även i Chic om nya ipad 2. Jag har ju nu jobbat i två månader, men känner att allt gått som plus minus noll. Pendlingen har kostat och visumet och att leva ett socialt liv i Sverige, så jag är evigt tacksam att jag kunde få ett jobb så snabbt när jag kom tillbaka. Dock får vi se hur länge det räcker i USA, men om det är något jag skall investera i så är det denna ipad. Jag tror att den kommer bli en nära vän till mig eftersom jag är så fäst vid min ibook. Men datorn orkar jag inte ta med mig överallt. Visserligen ger den samma funktion som en iphone, men för mig som är blind krävs lite större format. Jag bär ju inte mina glasögon till vardags (vilket jag borde, men jag ser inte dåligt på långt håll, utan jag är som en tant). Så om det är en sak jag skall köpa där så är det denna pryl.

Men nu ska jag läsa lite nyheter och tjafs och sen ska jag vila innan jag tar mig ut.

Jag ville visa min ananas tallrik, som bestod av ananas vitlök och grön chili, enligt min mamma en killer mot förkylning och jag lovar att det blir mängder av svettning. Men tyvärr prova inte detta hemma om du inte är van med starka kryddor.
Bilder från chic.se
Hoppas vi kan bli en du och jag och jag kommer nog inte välja rosa den här gången.

Kommentarer
Kali

Min kara man Andreas vill garna ha en Ipad men jag har sagt att han maste motivera vad som ar sa bra med denna produkt! Han har inte lyckats an och darmed ingen Ipad hihi!!! Ok, den ar lattare och finare an en dator men anda tillrackligt stor for att inte fa plats i alla mina vaskor!!! Iphone ar battre...och jag kan prata i telefon med den!!! :) Du far hjalpa Andreas sen nar vi traffas..han behover hjalp stackarn haha!!



Hur som helst, vilken fin liten frukost!!! Hoppas du mar battre idag!!



Kram







2011-03-26 @ 15:04:57
URL:
Carra

Haha, stackars Andreas. Då vet jag exakt vad han ska göra. Den 27:e augusti skall han köpa den till dig. En telefon är en telefon och en ipad är en ipad. Det går liksom inte att jämföra. För mig som är besatt av min dator, är detta ett måste. Så jag kommer att anpassa mina väskor efter min ipad. Jag var som dig en gång i tiden, tills jag fick hålla i en och jag är såld. Så ska tipsa Andreas om att köpa den till dig...

hihi...I en iphone e ju allt så litet :)



Ett scenario: Du ligger på semestern och så vill du läsa en bok: Ipad, sen tänker du, nej nu vill jag läsa en Vouge: IPAD...hihi

och jag som inte ens äger en...

2011-03-26 @ 23:09:17
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: