Matdagboken

Skrivet den 2011-06-06 kl 17:38:43 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag vet inte om ni minns boken " French Woman don't get fat". Jag blev som sagt helt kär i henne och boken och livstilen om hur man skall leva. I boken skrev hon att man under en period skulle skriva ner en matdagbok och att det var det bästa sättet att hålla koll på vad man stoppar i sig under dagen. 

Jag gillar att små äta och mitt mål med matdagboken är att slippa små äta och vara mätt hela dagen. Jag kan verkligen säga att det fungerar att skriva en matdagbok. Så nu är det 2 veckor kvar till bröllopet och jag vill inte svälta mig själv innan dess, utan ha koll på vad jag äter istället. Så jag har bestämt mig för att åter igen skriva vad jag äter under två veckor. Jag ska göra mitt bästa för att äta mer regelbundet och få i mig det jag behöver. Jag HATAR all svältbantning och vill leva mer sunt. 

Jag är verkligen en sådan där person som måste planera allt och skriva ner allt, så att jag har koll. Anledningen till det är nog för att jag aldrig kan komma ihåg något. Jag glömmer alltid något om jag inte har det nerskrivet. Idag har jag gjort en hel lista över saker som skall göras. Så det är dags för mig att ta Max (bilen) ut för en sväng. Innan dess skall jag äta något så jag inte tänker på mat hela tiden medan jag sitter i bibblan. 

Igår kväll såg jag även filmen "Letters to Juliet". Jag älskade filmen och miljön de befann sig i. De åkte runt i Italien för att leta efter den äldre kvinnans gamla kärlek. Jag älskar filmer där de åker runt i europeiska städer, det ger mig hopp och motivation att uppfylla min dröm om att åka till en europeisk stad, en gång per år med en vän. Så är du en sann romantiker och älskar europeiska miljöer så kan jag rekommendera denna söta film. 


Mitt anteckningsblock = mitt liv

Mys film



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: