Wedding helg

Skrivet den 2011-07-11 kl 04:25:16 i kategorin av Jenira
Permalink

Som ni kanske märkt så har jag varit lite upptagen under helgen med alla bröllopsfestligheter. Vi hade en vecka på oss att träna på en dans som vi skulle göra i fredags. I torsdags var det  henna kväll med enbart tjejer. Det var mysigt men jag och Naureen åkte vilse då deras address inte kom upp på min gps och tog oss till ett helt annat ställe. Men kvällen var lyckad och jag bad om en enkel henna tatuering och kom hem med något helt annat, min man sa: Har du doppat handen i en henna burk? Ja det var lite för mycket, men det var kul i alla fall. 

I fredags var det "Holud" dvs. Gulfesten vilket är den färgglada festen innan bröllopet. Jag hade verkligen jätteroligt. Det var god mat och trevligt sällskap och på slutet av kvällen blev det dans. Vårt uppträdande gick bra, med tanke på att vi tränat kring en vecka och aldrig tillsammans förrän när vi skulle uppträda. 

Igår var det bröllop och stället var jättefint och de hade satsat på maten. Jag älskar indisk buffé med många valmöjligheter. Bröllopet i sig var sådär, jag och min man är så trött på bengaliska bröllop men vi har en till nästa vecka. Vi tackade nej till en som var idag. Kvällens höjdpunk var på slutet av bröllpet då alla vi som satt på bord 9 gick vidarare för att umgås utanför alla bröllopsfasoner. 

Jag hörde tre olika hårfrisyrer under tre dagar. Dag nr 1 blev det utsläppt och dag nr 2 så hade jag en traditionell fläta. Men som ni ser är håret blont och det var för att vi under två timmar försökte köpa billigt löshår, men kunde bara hitta riktigt löshår för 1000 kr. Sen hittade vi detta blonda löshår och köpte det för 10 dollar. Det var antingen blont eller rosa. När vi kom hem och flätade in det så såg vi ut som två avatars men det var en kul touch så vi brydde oss inte så mycket, bättre än rosa i alla fall. 

Igår på bröllopet hade jag en sidbulle som jag lyckades göra på 10 minuter. Det kändes bra då vi inte hade mycket tid att fixa oss.  Nästa vecka ska jag bara ha utsläppt och klassiskt. 





Henna kalas


Alla tjejer hade likadana sarisar



"Holud"



Syns det att vi hade tjafsat 5 minuter innan och blev vänner precis här hehe





Kommentarer
sarah

Vad fina ni är! :)

2011-07-11 @ 21:26:36
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: