Ut och vandra

Skrivet den 2011-07-07 kl 06:08:09 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag så gjorde jag och min man en pakt, en gång i månaden ska vi pröva nya saker. Det är lätt att hamna i en hamsterbur med det dagliga jobbsökandet eller jobbet och sedan gymmet på kvällen. Jag och min man älskar att motionera men vi tröttnar snabbt på samma slags motionering på gymmet.

Idag invigde vi får första utmaning: vandring i skogen. Vi ville hitta en bra park att vandra i så vi googlade och hitta två parker inom bra avstånd. Den första parken vi hittade visade sig vara helt katastrof. Den låg mitt i ingenstans och det fanns inga människor någonstans och skogen var sjukt läskig, det kändes mer som en djunel. Det värsta var att mitt i skogen, hörde vi  skottlossning, jag gissar på att det låg en skjutarbana i närheten men efter 10 minuters vandring så kändes skottlossningen allt närmare och vi fick panik och åkte därifrån. Jag kände mig inte alls trygg och vi skämtade om att det var tagen från en skräckis. 

Vi lämnade platsen efter att ha lekt lite på lekplatsen (hihi) och gick till en annan plats som visade sig vara precis det vi önskade oss. En Normal skog som såg ut som en skog och inte djungel samt där det fanns människor överallt som också vandrade. Det tråkiga var att det började bli mörkt så vi hann knappt vandra i en kvart men nu vet vi iaf vart vi ska vandra nästa gång. På söndag tänkte vi ta vandringen på allvar och åka till en mycket större park som ligger en bit bort. Den parken ska till och med ha ett vattenfall :)

Vi får se vad vi hittar på härnäst men livet blir vad man gör den till. Jag och han älskar att pröva nya saker och speciellt när det har med motion att göra. På vägen hem så hamnade vi på älskade Tutti frutti och belönade oss för en misslyckad vandringsdag :)



Vi kom inte längre än så innan skottlossningen började och vi fick panik och sprang tillbaka



Men först var jag tvungen att pröva lekplatsen


Sedan hitta vi en normal park


Mums, idag prövade jag cockie dough och rocky road med massa saker på.




Kommentarer
Sarah

ni kan paddla kajak (om det finns något bra vatten drag i närheten).



Sedan bor ni i ju in the land of the rocky mountains ni skulle kunna bergsklättra eller white water rafting (forsränning).



Dirtbike är också kul (man får massor av blåmärket och sår efteråt men so worth it)!

2011-07-07 @ 15:21:58
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: