Smithsonian DC

Skrivet den 2011-07-21 kl 05:00:37 i kategorin av Jenira
Permalink

Igår var det en varm dag i DC och just nu är det en sann värmebölja i landet och alla bara klagar. Visserligen är det varm och det känns som att ta en dusch när man kommer ut, men jag älskar det och har inget emot att duscha två gånger per dag :)

Libby är som sagt ledig denna vecka så jag har tvingat henne umgås med mig hela veckan. Igår tog vi tunnelbanan till DC för att besöka lite museér och tro mig det finns många att välja mellan. Vi tog två som låg rätt nära varandra. Den första var "Natural History museum" och den andra "National American Museum". Båda var gigantiska och intressanta. Den andra hade en utställning som hette "First lady" och självklart gick vi dit för att se alla fantastiska klänningar som presidenternas fruar haft på sig. 

En annan del som var intressant var de svartas historia i USA och det fanns fantatiskt fina bilder på Martin Luther King. Jag måste säga att jag inte kan så mycket om Amerikas historia och deras civil War, men om jag någonsin ska bli medborgare i detta land måste jag lära mig det har jag hört och alla presidenter i USA. (SOM OM FOLK HÄR KAN ALLA PRESIDENTER?)

Efter att ha gått i timmar blev vi hungriga och hitta en korvkiosk i närheten och det var den godaste korv jag ätit, kanske för att vi båda var hungriga och inte orkade gå långt för att hitta mat. 

På vägen hem blev vi båda sugen på glass och stannde förbi Yobiberry som är ingefär samma som Tuttifrutti som jag visat bilder på innan. Inget är så gott som glass under sommaren och i stora mängder. Det finns många museér kvar att besöka, men det får bli en annan dag. 




Älskar dinosarier


Titta jag hitta Nemo och Dora, ser ni dem?


Sedan kom vi till oss själv :)


The diamond room blev nog favoriten, detta är den störta och dyraste diamanten från Indien.


Några favoriter :) Jag försökte ta kort på några andra, men de är så bling bling och blir inte bra på kort.


Sedan blev vi hungriga och vad bättre än en FET beefkorv utomhus. Så himla gott!


Jag och Libby utanför museeum nr 1


Museeum nr 2


Jag minns inte vem denna tillhörde men det var den finaste klänningen i huset


Favoriten och skönheten


Och självklart den första svarta amerikanska "first lady"


Jag blev kär i Michelle Obamas klänning, smycken och skor (Jimmy Choo)


Blaaah jag måste lära mig la dessa om några år när jag skall söka medborgarskap. Jag tror jag kan 6 presidenter av 44 stycken.


Fantastisk bild


Usch detta var en hemsk men intressant del


Ingen tjejdag utan Yobiberry glass :)



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: