Semester

Skrivet den 2011-07-25 kl 22:54:06 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag har precis packat klart inför min lilla resa till Boston. Det skall bli så himla kul att få umgås lite med kusinen och hennes söta familj. Jag är dock lite förvirrad av min packning. Jag är dålig på att packa för en vecka. 3 dagar klarar jag men inte en vecka.

Min helg har varit fullspäckad, hela lördagen var vi ute för att hitta på lägenheter och vi såg massor med intressanta lägenheter. Men till slut gillade vi ändå den första vi var och kollade på för några veckor sedan. När jag kommer tillbaka från min resa ska vi fortsätta kolla lite mer. 

I fredags var jag på jazz in the park, det var rekord varm i DC och på nyheterna uppmanade de att folk inte skulle gå ut, men det stoppar inte mig. När solen hade gått ner var det inte så farligt att vara ute och vi satt med fötterna i vattnet. I slutet av kvällen så skulle Imrul vara rolig och skvätte mer mig med vatten. Som tur var det så varmt och jag torkades snabbt. 

Igår var vi bjudna på lunch hemma hos en av mina svärföräldrars vänner och Herregud vilket hus. Det var en lång resa hem till dem, men när vi väl var framme kändes det som om vi hade hamnat i ett litet slott mitt ute i ingenstans. Man gick nästan vilse i huset och jag önskar att jag hade tagit en bild på deras toalett i deras "master bedrom". FANTASTISKT! Jag tror att de hade 5 eller 6 toaletter i huset. Huset bledvid hade till och med en hiss. 

Vi lekte kareoke hela kvällen. Nu väntar jag på att min man skall komma och hämta mig för att åka till flygplatsen. Jag kommer nog att ta med mig min dator så det kanske blir lite bloggning under veckan "who knows". 

Boston here I come....


Inte lika mycket folk som förra gången, men lika bra för nu fick man plats att sitta.


Jag hade med mig kryddig korv med bröd mmmm BESATT


Kan inte bli bättre



Så skönt att bada fötterna och lyssna på Afro funk musik


En man bad oss hålla denna ram för att ta kort på oss :)




KOLLA så blöt jag blev tack vare dumma Imrul :)


Lång dag efter att ha kollat på massor av lägenheter


GOD lunch hos Chandra som bodde i det största hus jag sett hittils. 


Bengalisk kareoke, tur att jag kan läsa bengali :)






Kommentarer
Kali

Vad roligt att läsa ditt blogg när du sover i rummet bredvid haha

2011-07-26 @ 14:42:57
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: