Grill Fredag

Skrivet den 2011-07-16 kl 05:43:51 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag älskar grillmat och har under hela vecka velat grilla och kom på att det kunde vara kul att göra det idag eftersom min man kom hem från Californien. Vi grillade korv, hamburgare, kyckling och majs. Min favorit blev korven som var: Spicy chicken sausage med Jalapenos. Jag hittade något som liknade bostongurka men jag hittade inte rostad lök. Jag frågade gubben i butiken och han visade mig något som jag tvekade var samma sak. 

Jag bakade även en klassisk marängtårta, jag älskar detta recept och har ätit den sedan jag var liten. Jag "hypade" upp grädden i mitten med dajmbitar (mamma hämtade från Sverige, men de finns på IKEA) och hallon i mitten. Detta är en tårta som alltid uppstattas, mums :) Jag gjorde även hemmagjorda sötpotatis pommes, detta är något alla måste pröva. De var supergoda och enkla att göra, bara hacka de i bitar, lägga de på en plåt och sedan stö över sea salt, pepper, olivolja och valfri krydda. Sedan skall de var i ugnen i ca 30 min. PRÖVA PRÖVA PRÖVA!!!

Idag var jag på zumba och fick ett fint armband, men jag tyckte att ledaren var lite slapp. Jag gillar inte zumbaledare som är tröga på att förklara vad de gör. Hon vände liksom sida utan att säga till i förväg, hur ska jag veta som inte hade gått på detta pass innan, men musiken var bra och jag ska försöka gå på ett annat zumba pass med en annan ledare nästa gång. 

Det har varit en soft fredag och under grillningen kom min mans kompis och vi chillade på altanen tills det blev mörkt och myggornas krig utbröt (HATAR MYGG) och jag fick panik och sprang in. Nu är det dags för helg och imorn är det ett till bröllop på samma plats som jag hade mitt så jag hoppas den är bra. 

Jag är så mätt......och belåten.


Fick mitt coola armband på passet


Såhär såg de ut innan de gick in i ugnen, jag skulle kunna äta hela plåten.




Tadaaaaa lite Svenskt i huset



Grilla grilla grilla


Tänk om man kunde äta såhär varje fredag :)





Kommentarer
Annis

Y-u-m-m-i-e !!!!!!!!

2011-07-16 @ 10:32:49
URL:
sarah

tortyr!!!! Vill också ha!!!

2011-07-16 @ 11:34:38
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: