Buddha

Skrivet den 2011-07-04 kl 00:34:12 i kategorin av Jenira
Permalink

Igår åkte vi till Bethesda för att titta på vår första lägenhet och när vi kom fram hade personen som skulle visa oss runt redan åkt hem (såklart). Det var lite tokigt då vi hade bokat upp en tid, men vi fick titta oss omkring i entrén och alla dess föremåner man får av att bo i dessa lägenheter. Jag har helt sold och har redan bröjat drömma om att vi ska bo där om några månader. 

Sedan firade min mans bästa vän sin andra bröllopsdag så vi spenderade resten av kvällen med dem. Det blev lite H&M shopping i DC och sedan åt vi på Buddha bar. Restaurangen är en kedja vars orginal finns i Paris. Jag älskar deras mat och var nöjd och mätt över alla tre rätter. 

Idag började jag med att göra amerikanska pannkakor med sirap och bär. Receptet var lite mer komplicerat än vad jag är van vid eftersom man måste vispa ägg gulorna och ägg vitorna separata och jag klantade till mig några ggr. Detta för att få den fluffiga effekten, men det går säkert lika bra att inte göra så. Men jag gillar fluff :)

Receptet kommer från www.recept.nu (klicka på linken för att komma till receptet)

Sedan åkte jag till Libby och tränade på dansen med hennes lillasyster. Det började som en katastrof men slutade väl och jag hoppas att vi inte skämmer ut oss på fredag. Jag tror att vi ska ut och springa snart men jag hör regnet komma, dock tycker jag bara att det är mysigt att springa i regnet (HOPPAS PÅ INGA FLER ORMAR DOCK).


Bästa delen är såklart efterrätten


Hemmagjorda pannkakor






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: