Brist på motivation

Skrivet den 2011-07-13 kl 05:04:11 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag älskar många bollar i luften och känna att man inte hinner med något i livet men ändå så hinner man med allt. Idag vaknade jag upp inte så himla glad på morgonen. Jag hade ingen motivation att göra något. När man inte behöver vara någonstans på morgonen så krävs mycket självdisiplin att hitta på aktiviteter själv på dagarna. Vissa dagar är jag duktig på att ta mig till ställen, men sen finns det dagar som idag och jag bara känner mig helt deppig. Men efter att ha tyckt synd om mig tillräckligt länge, så tog jag min rumpa till gymmet och beslöt mig för att laga lite mat till familjen. Jag behöver en "slap" i ansiktet ibland. 

Det blev inget avancerat, utan jag gjorde en hemmagjord broccolisoppa med nybakat bröd. Brödet var det enklaste eftersom det var en färdigmix från IKEA. Jag måste dock säga att det var väldigt gott. Det var nästan 40 grader idag, men på kvällen var det helt underbart, så jag och min svärmor gick på en powerwalk. 

Imorn ska jag inte lata på morgonen, jag tror det är då jag tappar motivaionen helt. Men imorn ska jag träffa Libby på kvällen och hitta på något så det ser jag fram emot. 

Jag får påminna mig litegrann över all mål som man satt upp under åren och inse att det kommer vara dagar då det känns roligt och dagar man inte vill vakna upp. Imorn ska jag ta min mans råd och sätta alarm på morgonen och ta mig någonstans och sätta mig med datorn. Jag skulle kunna äta frukost dit jag kommer på morgonen :)


Medan jag stretchade tittade jag på alla barn som spelade spökboll, en av mina absolut favorit aktiviteter i skolan. 


Titta vad jag hittade :) Men det är juh plättar och inte pannkakor





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: