Boston I like

Skrivet den 2011-07-27 kl 06:40:52 i kategorin av Jenira
Permalink

Än så länge så är jag helt förälskad i Boston, det är helt annorlunda från Maryland (men jag älskar MD också). Det ger liksom en mysig city känsla. Nu kanske jag inte har sett hela Boston, men idag var jag i Newbury som är ett shoppingområde i Boston. I början tyckte jag att jag fick en liten Georgetown känsla av det hela, men det var liksom mycket större men samtidigt mysigare. Jag älskar hur shoppinggatan är uppbyggd med massa olika slags butiker. Det var en lång gata och vi hann gå in i några butiker som verkade intressanta. 

Vi spenderade mest tid i Marc Jacob men handlade inget från butiken, jag hittade ett par örhängen som jag nu funderar att jag borde köpt. Efter den långa promenaden avslutade vi vår vandring innan lunch i Chanel butiken. Min kusin är en sann Chanel älskare och hon introducerade mig till denna vackra butik med alla dessa dyra frestelser. Det som gjorde mig mest överaskad var hur trevlig personalen visade sig vara och till slut hittade vi denna fantastiska lilla väska som varje kvinna borde ha. Men men....en dag skall den dag komma då min garderob skall förgyllas med min första Chanel...en dag. 

Vi åt i alla fall lunch på ett jättemysigt ställe och jag beställde en jättegod shrimp (stark) sallad, min man hade älskat den. Jag bara älskar alla uteställerna här och folket är mycket snyggare än vad jag sett i DC. Alla är välklädda och har koll på modet. Är det inte något magiskt med sommaren och uteserveringar....

Min kusin har de sötaste barnen någonsin och jag älskar att leka med barn. På kvällen efter den goda middagen som min kusin lagade (pasta med pesto och räkor) gick vi alla på en prommis och åt yogurtglass. Pricken på i'et för denna dag var att jag blev bjuden på SVENSKA ahlgrens bilar. I love Swedish Candy. 


Fanns många mysiga butiker som denna


Och mysiga bakelse ställen, vi smög in en snabbis i denna mums butik



Chanel i mitt hjärta

Sa

Supergod lunch



och middag :)






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: