I need a break

Skrivet den 2011-12-01 kl 01:51:24 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag behöver en paus från facebook, jag har för mycket tid på dagarna och då blir det att man går in för ofta och kollar för mycket på andras liv. Jag borde spendera min tid åt annat än att vara avis på andras grejer. Till exempel hon är så smal, han e framgångsrik, de ser ut att ha roligt eller Oj vad han/hon reser mycket och oh vad snygga kläder hon har och så vidare. Jag tjänar inget av att hålla på med sånt. Jag kommer säkert att gå tillbaka, jag känner mig själv, men just nu vill jag bara bort bort bort. 

På lördag är det SWEA Bazaaren och jag har hjälp till med det hela dagen samt prissätta produkterna, bland annat kosta boda produkter. Det ska bli kul att se hur eventet blir på lördag, det skall få plats för 3000 människor men jag tror att de flesta kommer att komma till Luciatåget. 

I morgon är det min intervju och jag känner mig mest stressad över det hela. I Sverige gick jag på många intervjuer och nu är det mer nu eller aldrig som gäller eftersom jag inte får så många chanser. Allt handlar om att networka i DC och jag gick till och med på ett Networking event i tisdags och träffade två trevliga tjejer. Men det är nästan jobbigt att sälja sig själv hela tiden. Vara på top humör och prata om sig själv och ens framtida planer. Det har nästan blivit som ett jobb för mig nu (obetalt). Men alla går igenom det i DC och det är därför alla går runt med deras visitkort (som jag MÅSTE skaffa mig) och träffas gärna upp för att prata om sig själva. De vet nog hur det kändes att jaga jobben en gång i tiden. Intervjun är 2,5 timme och jag vet att de kommer att ställa krångliga frågor samt olika case. Jag får bara göra mitt bästa och läsa på lite mer om företaget ikväll. Mer än det kan jag väl inte göra.

Nu ska jag gå till gymmet efter att ha glufsat i mig middagen. Det känns som om jag börjat små äta nu igen (haft disciplin ett bra tag, men den verkar vara över), men det är så svårt när det ligger godis på jobbet framför mig hela tiden. Alla Catering företag skickar massa julgodis till oss och det är väl snällt, MEN JAG KAN JU INTE HÅLLA MIG BORTA. Jag ska börja min disciplin imorn igen och koka massa ägg nu så att jag kan ta med det som matlåda. Ägg gör att man blir mätt. I morgon skall jag även på en artshow med några tjejer, det ska bli kul och få göra något mer kreativt. Jag älskar att drömma mig bort i olika konstverk, bort från verkligheten en stund. 

Ok, kl är 19.40. Först ska jag koka ägg, diska, plocka ut diskmaskin, ta bort nagelack, plocka ut tvättmaskin och sedan gå och gymma, göra en inpackning i håret, få bort mina porer på näsan och sedan lägga nytt nagerlack. Ta fram kläder för intervjun imorn (man skulle helst ha kostym, sa killen som fixa intervjun), så jag måste stryka dem och sedan läsa allt om företaget, lägga fram CV och referenserna samt läsa min bokklubbs bok. Ja allt detta ska göras inom 3 timmar. Det går väl :) Nu har jag ju ingen facebook HOPPAS JAG, OM JAG INTE AV MISSTAG GÅR IN IGEN!!



Den FETA adventljusstaken på House of Sweden. Folk måste tro att den är trasig eftersom att det bara är ett ljus som är tänt :)

Kommentarer
Kali

Abbu sa alltid till mig att inte sukta efter andras liv för det hjälper inte dig att nå det liv du vill ha!! För det första så skulle många ha vilja vara "in your shoes" och ha ditt liv även om du tycker att det inte händer så mycket i ditt liv!



Jag tycker att du är jätte duktig som kämpar och jag får inspiration från dig...så keep on med det du gör!! Det KOMMER att ge resultat!!! I bet on You, Juti!!!:)

2011-12-01 @ 02:32:48
URL:
Anuja

Man kommer alltid att tycka att gräset är grönare på andra sidan, men faktum är att det ibland är svårt att jämföra gräset under sig med det som finns på andra sidan.



Jag själv upplever det, jag letar efter flera jobb, gått på intervjuer o känner hur mitt liv står still och näsyan meningslös, medan alla andra bara rusar förbi mig och lever den där drömmen JAG vill ha. Men en eye-opener var då jag fick veta att mitt liv upplevs som ett drömliv det med, som att jag är carefree och självständig i andras ögon. Saker är inte alltid som man tror sig vara!



Så visst förstår jag dig att facebook är ett sätt verkligen kunna jämföra och se det andra har men om det är något du ska tänka på är att facebook är en källa där man "redigerar" och visar upp det BÄSTA i sitt liv. Man lägger oftast upp bilder på sin "chokladsida" än den med kanske dubbelhakan eller konstiga blicken. Man uppdaterar nog hellre en status som säger: "Fantastisk dag på ___ med de bästa!" lite då och då än att vara konsekvent och skriva exakt vad man gör och hur man mår varje dag t.ex: "idag var jag heelt ensam!"



Det du upplever är normalt, det där att vara avis på andra, jag tror nog att de flesta har sett ngn annans liv och tänkt: "varför får inte jag ha det där?" Men du har tagit dig förbi det när du erkänner att du känner så! Det är starkt! och du gör ngt aktivt emot det!



Jag håller med ovanstående talare. För mig personligen har jag genom din blogg kunnat se flashes av din "oredigerade" verklighet, du ger inspiration till oss andra som kan känna igen sig i din sits. Istället för att bara vifta med success-stories (som så många andra jag känner gör på sina bloggar) så visar du hela din färd tycker jag! Innan du ens vet hur resultatet blir!



Det är unikt och det är den andan som gör att jag kommer tillbaka varje dag! Fortsätt så och kom ihåg att om du tar ett steg tillbaka och tittar runt hos dig så kanske du ser att du har valt den sida som är grönast: din egen sida som passar dig!

2011-12-01 @ 20:02:20
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: