Happy New year allesammans

Skrivet den 2011-12-31 kl 18:29:09 i kategorin av Jenira
Permalink

Ett år är borta och vad mycket som har känt, jag har gått igenom en emotionell bergochdalbana ända från början av året. Den första januari 2011 var jag i USA för att hälsa på min Hubbz och några dagar innan jag reste hade jag slutat mitt jobb på banken. Jag fick äntligen till tillstånd att komma till USA godkänt och kunde flytta till USA i april. Sedan dess har jag försökt anpassa mig till att bo i ett nytt land och börja om mitt liv från början. 

Som sagt det har varit fantastiska stunder och många jobbiga stunder, men man har lärt sig otroligt mycket och träffar massa nya människor och framförallt så har jag lärt mycket om mig själv. Så nytt år igen och nya nyårslöften igen och jag vet inte vad jag lyckades åtstakomma förra året, men i år vill jag i alla fall komma igång med karriären och fixa mig ett bra jobb. 

Nyårslöften 2012

1. Fixa bra jobb
2. Fixa gardiner
3. Resa till Sverige
4. Resa till andra länder (KAN JAG FÅ MITT GREENCARD)
5. Fortsätta min träning men variera mer.
6. Prova nya utmaningar som hiking på andra ställen.
7. Börja simma igen

Det är ju inga fantatska mål, men jag vill fokusera mer på mig och min hälsa och min karriär och samtidigt fortsätta bygga ett bra förhållande med min Hubbz. Nu har vi vår lilla lya och jag hoppas på att kunna dekorera klart den så att den blir perfekt.

Igår hade vi en massa av hans kompisar över för middag och jag gjorde min svenska marängtårta och min man lagade Thai och det blev supergott. Gästerna stannade länge och vi är lite trötta nu, med tanke på att vi ska fira nyår snart. Men ikväll hoppas jag på att ha kul och fira in det nya året med massa skratt och god mat. Vi ska nämligen till Washington harbour och fira in året med ett annat par (Libby) och har fixat oss en hotellnatt där så att vi kan njuta av natten och inte tänka på hur vi ska komma hem. 

Nu har jag ätit frukost och är mätt och belåten (och en macarons såklart) och ska packa lite för ikväll. Min träning är begränsad pga min lilla olycka, så jag kan inte träna :( men jag ska gå på en promenad idag så att jag får röra på mig lite. Jag hatar att jag inte kan träna men jag vill heller inte ha ont för att jag gör ett till misstag, får nog kontakta läkaren nästa vecka. Har även precis läst klart min bok "One day" och det var en del av vår bokklubb och nästa bok vet jag är skriven av massa författare som skrev "Dagboken" som jag vet var en FAAAAB film. 

Gott Nytt år mina vänner
Jag hoppas ni får en fantastisk dag vad ni än gör och en fantastisk fortsättning.
Vi ses nästa år :)


Läste 90 % på engelska och fuskade 10 % på Svenska




Mina favorit smaker är Citron, Chocklad, Caramel och Hallon och Pistacio (eller hur det stavas)


Blev sugen igen, men det är tur att det inte finns nära mig. Det var sjuuuukt dyrt om man jämför med Sverige.


Gott nytt år mina älskade vänner





Kommentarer
Sarah

Gott nytt år älskade vän massor med kärlek till er bådaPUSS

2011-12-31 @ 20:26:14
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: