bridal shower iftar party

Skrivet den 2011-08-22 kl 01:07:33 i kategorin av Jenira
Permalink

I fredags var det full rulle hela dagen och jag tittade på bilder från Frida Fahrmans foton och fick inspiration att sätta upp håret. Hon var självklart snyggast på Guldknappen eller vad det heler som Damernas värld har varje år och som hölls förra veckan med hennes smaragdgröna klänning. I alla fall, så fick jag för mig att sätta upp håret i en bulle som tog mer tid än jag hade anat, inte självaste bullen utan håret som skulle framför. Men till slut fick jag till det och tåg med mig min kaka och grejer och åkte tidigare till Libby's hus för att förbereda och hjälpa henne med saker.

Väl på plats var brudens syster och kompis där och hade dekorerat så fint med temat: Hawaii, eftersom de tydligen ska till Hawaii på smekmånad (JAG VILL OXÅÅÅ). De hade verkligen ansträngt sig och engagerat sig för sin lilla syster, jätte söta tjejer. Jag gjorde klart min tårta och hjälpte dem med maten och till slut kom alla människor och det var bara och hugga in. Det var nog miljoner av maträtter. Alla hade med sig så mycket mat att det inte fick plats på bordet, så vi fick köra allt i omgångar. Det var nog totalt 5 tårtor på bordet.

Jag blev jättenöjd med min tårta, den blev en hit och speciellt med lemoncurd i mitten. Den var så polulär att jag själv fick en milimeters bit, men jag kan ju alltid baka den igen :) Kul att den tog slut i alla fall, det är väl ett gott tecken. 

Det var mycket mat och lekar, bland annat att man skulle klä en av tjejerna med toapapper som en brudklänning. Sen hade de även köpt de godaste och krämigaste cupcakesen jag ätit, de bara smälte i munnen. Kvällen var en hit och jag tror jag fick i mig för mycket socker på en månad och jag tror tyvärr att mitt sockersug är tillbaka som jag kämpat bort i många månader :)


Pink Lemonade yummiii


Tadaaaa min svenne marängtårta


Så mycket mat och detta var bara en del av det.


En av hennes 5 tårtor


Supergoda Cupcakes, den översta med choklad och den andra med vanilj. Jag som är chokladfan gillade vanilj bättre


Oreo glasstårta

Så fint och tjejigt



Bridal games


Mina sötisar, Naureen och Ivy (Libbys sister)


Jag hade Ivy i min grupp


Söta små Goodiebags

Sexy underwear







Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: