Bättre fru nästa gång

Skrivet den 2011-08-26 kl 04:33:00 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag borde vara en bra amerikansk fru och kolla på amerikansk fotboll med resten av familjen, MEN JAG ORKAR INTEEEEEEEEEE!!! Så jag vill kolla på Project Runway och bara unna mig brain free TV. Maten idag var fantastisk, idag åt vi ungsbakad lax med grillade rotfrukter med god sås, men jag borde haft palsternackan i ugnen mycket längre. Till efterrätt bakade jag min mans favorita svenska Smulpaj. Han älskar smulpaj och det är ju bra för mig, eftersom det är det lättaste receptet jag kan baka och det går snabbt. Men ni bara MÅSTE pröva detta nya recept hittade och pimpade upp lite med choklad och valnötter.

Min mans favorit recept är blåbär men jag gillar äpplen, så jag blandade dem och mums vad gott det blev. Här kommer receptet: 

4 dl mjöl
3 dl havregryn
1 1/2 tsk bakpulver
2 1/2 dl socker
175 g smör (rumstemperatur)
1 tsk vaniljsocker
Blåbär och äpplen (gröna, sura)
kanel
socker
potatismjöl

(hackad choklad över och valnötter)


Blanda de torra ingredienserna och lägg in det mjuka (EJ SMÄLTA) smöret tills det blir en grynig massa. Smöra en form och skär gröna sura äpplen och pudra lite kanel över. Lägg i så mycket blåbär som du önskar och pudra över med socker och blanda äpplen och blåbären tillsammans och sedan ska man lägga lite potatismjöl över vilket jag inte hade hemma, men det blev bra ändå. 

Häll över den smuliga massan och sedan för att jag är jag, så la jag över lite hackad choklad samt valnötter. Men nästa gång ska jag lägga valnötterna med bären, för jag tror det blir ännu bättre. 

Lägg i ugnen på 175 grader i ca 40 min. Ett gott och enkelt fredagstips!

Till detta köpte jag Hagendaz Vanilla Bean glass yummi. Pröva!!!

Idag var jag på bio med min svägerska. Jag har länge velat se filmen "The help" och GUD vad bra den var, jag älskar skådespelerskan Emma Stone, men de andra skådespelerskorna spelade även mycket bra. Jag både skrattade och grät mycket. Mycket bra film!! Nu vill bara jag se "One day" och i September kommer det en ny film med Sarah Jessica Parker "I dont know how she does it", verkar superbra och jag kollar givetvis alla filmer med Sarah härliga Parker. 

Sedan får vi inte glömma min intervju idag med finans konsultfirman och det gick bra, men den var två timmar lång. Jag fick visserligen vänta en stund, men jag fick fylla i hundra papper och hälften av dem fattade jag ingenting vart man skulle fylla i, speciellt skattedelen. Men tjejen som jobbade i kundtjänst var otrolig trevlig så det gick bra. Själva intervjun gick bra och Craig som intervjuade mig var super trevlig, men han frågade mig om jag kunde Excel och jag jobbat massor i Excel men inte trodde jag att han på plats skulle be mig göra ett test om Excel, jag höll bokstavligen på att pissa på mig. Speciellt när han sa att det är ok om jag fick 0 p. Men tack gode Gud gick det bättre än jag trodde, annars hade det varit pinsamt.  

Just nu vill jag bara börja på House of Sweden och se vad jag får göra, det är en fantastisk arbetsplats och jag hoppas på att kunna lära mig snabbt och komma igång, för är det något som jag hatar så är det första veckan på en ny arbetsplats. Man känner sig som en svans och vet aldrig vart man ska ta vägen, men efter första veckan brukar det kännas bättre. 

Imorn är det fredag och jag ska hjälpa mig svärmor i köket lite samt ska vi till "mall" och köpa lite presenter inför Eid :) Min fader skickat lite pengar, så jag köpte en tröja till Naureen idag och kanske kanske kanske kan jag köpa den där fina kappan från H&M. 



Jag älskar lösa tröjor med min svarta pennkjol. Den här kjolen har verkligen blivit använd.

Min tröja från Forever 21, såå jag och superbekväm.


Allt jag behövde för att grilla rotfrukter i ugnen


Before and After
Den ser inte så fab ut, men den blev god med blandningen av äpple, kanel och blåbär
Lätt som en plätt!


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: