Tutti frutti och knäppis väder

Skrivet den 2011-04-25 kl 02:01:21 i kategorin av Jenira
Permalink

Vilken sommardag det varit idag, jag har typ varit ute hela dagen och läst, softat och läst massa blask på datorn. Men så klart är jag en pollen allergiker så jag har nyst en massa, men det var det värt. Till sist fick jag nog och bestämde mig för att ta Naureen till ett glass ställe. Hon tipsade om "Tutti frutti" och jag var väldigt nyfiken på att pröva bilen en längre sträcka. 

Glassen var fantastisk god (Yogurt glass) och jag gillade konceptet, man tar vad man vill ha, glass och all topping i världen. Sedan väger de den slutgiltiga glassen. Eftersom vädret var fantastiskt bestämde vi oss för att sitta ute, men så fort vi var klara och skulle åka hemmåt så började det regna och inte vara regna utan storm regna. Min bil började prata i Bluetooth att det var storm i Washington och jag och Naureen fick lite panik. Men dumma som vi är åkte vi hemmåt ändå. 

Det var det värsta jag sett, jag kunde inte ens se vägen eller bilarna eftersom regnet kom ner så mycket på en gång, så jag jag tvungen att köra in i en parkering tills regnet lugnat ner sig. Det roliga är att efter 10 min så var det soligt igen. Jag fattade ingenting, för det var verkligen storm med monsun regn och åska och träden blåste som om de skulle falla ner på marken. Men som sagt, sedan var allt bra igen. Knas väder, men vi hann iaf njuta av glassen :)

Njöt av vädret på terassen även om jag nös 18392309238 ggr

Färska frukter
Massor av olika topping
Jag valde death by chocolate och mango sorbet, Naureen valde cookie dough och mango sorbet.
Kommer åka tillbaka snart igen :)
Man ser inte hur det öste ner, men jag tror inte jag sett liknande väderomväxling i Sverige, kanske i Bangladesh

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: