Suck 2

Skrivet den 2012-03-13 kl 17:29:54 i kategorin DINING OUT av Jenira
Permalink

Well, jag fick beskedet att jag inte fick jobbet imorse. Det börjat bli en dålig trend. Det är 24 grader ute och jag kan liksom inte njuta av detta väder. Jag ser folk gå omkring i sommarkläder och det är Mars, så jag känner mig förvirrad. Jag är inte ett fan av mina sommarkläder som känns gamla och tråkiga (ja detta är ett bittert inlägg). Jag var så himla arg när jag vaknade och läste meddelandet, eftersom det stod att jag INTE var kvalificerad för tjänsten. SKÄMTAR DET MED MIG??? Kan de inte vara ärliga, så jag skickade ett mail och frågade om de kunde vara ärliga och ge mig feedback och jag fick svaret jag trodde. På slutet av intervjun igår frågade en kvinna mig varför jag ville jobba med Commercial Real Estate och jag vet att jag gav ett för kort svar. Jag borde ha ljugit mer, men det är det som är grejen, jag är inte bra på att ljuga. Jag kan inte sitta och babbla massa skit utan att jag inte menar det. Jag vet att jag verkligen hade motivationen för att klarat jobbet, sen kanske jag inte drömt om att jobba i denna bransch och det kanske är det som kom fram av hennes fråga. 

Jag minns bara inte av mina intervjuer i Sverige att de ville att man skulle kunna allt om företaget. Visserligen frågar de för att se om man har lite koll, men jag visste inte att jag skulle rabbla upp all historia och antal anställda i världen, siffror mm.

Vet ni vad det roliga är, igår kväll hade jag panik innan jag la mig i sängen om jag verkligen ville jobba med denna tjänst. Men nu visade det sig att jag ändå inte fick det. Tyvärr så sjunket mitt självförtroende lite efter varje intervju, för att jag borde fått denna tjänst egentligen, för de krävde inte så mycket.

Jag orkar inte söka mer, men har inte så mycket val. Många går genom samma process "I guess". Jag är bara frustrerad just nu och vill åka bort från detta jobbsökande men då kommer det bara ta längre tid. Blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah och det värsta är att detta fina väder gör mig bara mer stressad hehe. Jag sa ju att det var ett bittert inlägg tyvärr. Jag ska bättra på mig. 


Fick i alla fall två bra tidningar i brevlådan.


Amen!


Kommentarer
Kali

Det har inte slagit dig att anledningen till att du INTE fick jobbet är för att du är överkvalificerad och inte pga att du gjorde dåligt ifrån dig?



Det är iallafall vad jag tror. Jag tror att de kände att du skulle försvinna efter ett tag och då vill de inte slösa tid, kraft och pengar på dig....de tar någon med halva din hjärna istället! Deras förlust!!!



Fortsätt så...du får se det som att det går bättre och bättre för dig...du blir vassare och vassare! Alla som har bott utomlands vet att det inte är lätt att söka jobb och särskilt inte gå på intervjuer som ibland kan vara mycket mer annorlunda än i Sverige så KÄMPA PÅ!!!

2012-03-14 @ 03:13:19
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: