Hej hå Hej Hå vi ut på vandring gå

Skrivet den 2012-03-19 kl 16:15:57 i kategorin TRÄNING & HÄLSA av Jenira
Permalink

I söndags bestämde vi för att inte sitta hemma och tänkte hyra cyklar för att åka omrking någonstans fint, men det kändes som ett projekt så tyckte att det var en bra idé att hika istället. Vi hörde om ett ställe som skulle ligga nära vårt hus och till vår förvåning låg det EXTREMT nära vårt hus, bara 20 min med bil. Inte kunde jag tro att vi bodde granne med så mycket natur och vattenfall. Innan jag började hika med min man, så trodde jag att hiking betydde att man gick och gick och gick. Men jag upplever att hiking här, menas att man följer ett spår med många andra människor och går och hoppar igenom stora stenar, träd och massa annat.

Det är mycket mer krävande än vad man tror och det tar på krafterna. Det är kul att möta på andra som hikar och alla hittar alltid ett ställe där man kan sätta sig ner och njuta av sin massäck som man packat med sig. Inget är så gott som en macka på bergen med en härlig utsikt. 



Motiverad!








Lite då och då kan man sätta sig och njuta av utsikten och göra en liten pose. 








Det gäller att ha balans och inte vara höjdrädd.


Min vandrings buddy


Dags för lunch. NOM NOM macka som Hubbz hade gjort!




Man blir lycklig av att få njuta av den fantastiska naturen. 


Detta var ett fantastiskt ögonblick då jag fick se små lata sköldpaddor ligga och sola. Är de inte söta?








Vad skulle jag göra utan min andra halva?




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: