Everyday Italian

Skrivet den 2012-06-26 kl 16:45:53 i kategorin MAT av Jenira
Permalink

Everyday Italian med Giada på food network är mitt favvo program. Ni vet ju hur mycket jag älskar pasta och italiensk mat, så när Munia sa att hon skulle komma över, så passade jag på att göra en klassisk rätt som jag älskar: Spagetti (i detta fall Linguini) med köttfärssås. 
Det är en klassisk rätt som jag aldrig uppskattade som ung tjej, men idag älskar jag kombinationen av pasta och köttfärssås. Jag fuskade i detta fall av tidsbrist och använde mig av en färdig marinara sauce, men det är lika gott. Till detta, gjorde jag en caprese sallad som jag älskar, men istället för att bara ha vanliga skivade tomater så rostade jag dem i ugnen i över en timme på låg värme med vitlök, olivolja och balsamvinäger. 


Simple Italiano


Linguini with Bolonese and mushroom

Roasted Tomato Caprese Salad

by Barefoot Contessa. Click Here

This is a fantastic recipe and the mozarella will melt in your mouth since it gets a little bit soft from the tomatos.





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: