Det stora äpplet

Skrivet den 2012-07-10 kl 06:09:49 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

I helgen åkte jag till NYC för att träffa min kusin som jag inte sett på nästan ett år, det är tråkigt att vi inte ses oftare eftersom jag alltid har så kul med henne. Men vi hade länge pratat om att åka till NYC för att uppleva staden tillsammans och jag måste säga att det var riktigt avslappnande. Det var dock otroligt varmt i NYC och vi gick långa promenader överallt. Men vi hann göra en massa och åt en massa gott, det blev inte så mycket shopping, men vi köpte ett likadant armband. Jag måste säga att jag känner mig lycklig lottad över att få ha henne här nära mig, då det ger mig otroligt mycket stöd. Jag vet inte vad jag skulle göra utan hennes stöd och uppmuntran. Nu får vi hoppas att vi kan fortsätta vårt resande och en dag besöka Paris :)

              Tack för en super helg....




Alltid lika spännande att se denna stad.


Leila hade tipsat om denna och vi råkade gå förbi den, lite pricy men såååååå värt vartenda öre.


Den godaste Benedicten jag ätit på länge. 


Sista ögonblicket jag orkade gå med skorna innan det var dags för plattisar.


Vi hitta en ny favvobutik i Soho, Lollipop.


Konstigt nog var jag inte sugen på godis pga hettan, men nu har jag proppat i massa.


Middag på Buddakan.






Morgontur i Central Park, sååååå himla härligt dock varmt, men nästa år ska jag springa 1 mil på tjejmilen i NYC med kussen har jag bestämt.


View från Central Park


Mitt andra besök på denna fina lilla Laduree nära Central Park.


Fina kusin!




Jag tycker att Macarons är godaste färska, så jag köpte 6 st favvosar. Njuter av en varje dag.







Kommentarer
Kali

Det var verkligen super avslappnat!! Vi får verkligen träffas lite oftare än en gång per år. Det känns dock inte som vi träffas så sällan...kul har vi iallfall när vi träffas!! Jag funderar redan på vad vi kan göra innan vår resa till Paris...får fundera lite hihi

2012-07-11 @ 02:39:27
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: