Den enda fördelen med arbetslöshet

Skrivet den 2012-01-17 kl 19:20:07 i kategorin av Jenira
Permalink

Det finns inte många fördelar (om man inte är hemma med barn) att vara arbetslös men idag är det en sådan där dag när man vill vara hemma och mysa istället för att ta frysa ute. Det regnar och det är kallt och jag vill bara krypa under täcket och inte röra mig. Men jag har ju som sagt lovar mig själv att inte bli en soffpotatis, så jag måste göra min fem jobb per dag regel, som numera har blivit fyra jobb per dag och efter det så tappar jag tålamodet. Det är verkligen en huvudvärks process att gå igenom alla fält som arbetsgivaren kräver. Allt finns ju på mitt CV men ändå vill de att man detaljerat ska gå igenom allt under sina 28 åriga liv. 

Idag körde jag en old-school-söka-jobb metod. Hubbz hade köpt söndagstidningen till mig och jag ringade in alla jobb som man gjorde på den gamla goda tiden (förutom att jag inte hitta en röd penna). Det var ju ganska bra då man lätt kan gå igenom alla sektioner och sedan söka jobben. 

Jag sov så himla dåligt igen så jag ska ner och köpa kamomill te och pröva det, för jag tror att det har funkat förr. Jag vaknar flera gånger om natten och då vaknar Hubbz också. Kanske är orolig över något och så har jag konstiga konstiga drömmar hela tiden, mest stress drömmar. 

Ska bli städtant om en timme eller så, men först ska jag unna mig ett kapitel ur den bok jag läser just nu och kan verkligen rekommendera den om ni gillar härliga kärleksromaner. Jag är faktiskt en sån människa som kan tycka att kärleksromaner kan bli tråkiga, men denna är jättebra än så länge. "Best of me" av Nicholas Sparks och som många känner igen honom som författaren till favorit filmen"The Notebook". 

Ikväll ska jag ju på middag med tjejerna...wohoooo lite girltalk



Back to old school





Kommentarer
Kali

åhhh...det där lät roligt faktiskt!! Köpa en tidning och kolla på jobb där...tack för tipset!! Hoppas du hittar nån roligt tjänst att söka!!

2012-01-17 @ 22:07:14
URL:
CarraC

Ja, man kan sätta sig på ett kafe och kolla för det kan vara för mkt att kolla på nätet ibland. KOlla söndagstidningen.

2012-01-18 @ 17:42:05
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: