Tre är bättre än noll

Skrivet den 2012-02-23 kl 00:26:25 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag måste börja med att ge ett skönhetstips (är blind just nu för att jag glömde mina glasögon hemma..typiskt mig) som jag fick från en härlig tjej från Uppsala. Hon gav mig detta tips många år sedan, men det funkade verkligen. Jag målade mina naglar som vanligt i sista sekund och de hade inte riktigt torkat när jag skulle iväg och jag ville inte att det skulle bli en "mess". Hon sa att ett trick är att spola naglarna under kallt vatten, så torkar de ut snabbare och "Hoppsan Kerstin" det funkade verkligen. Lycklig!!

Sedan begav jag mig till Student karriärsmässan, men Hubbz fick följa med mig eftersom man var tvungen att vara student där eller gift med någon som var/varit student. Mässan var inte lika stor som den jag var på förra gången och jag försökte göra en karta för vilka företag jag skulle besöka. Väl på plats, så stod det en STOR GRÖN SKYLT på 80 % av företagen att man behövde vara US citizen och att ett greencard eller workpermit inte gällde för dem. Det jobbiga var att alla ställen som jag ville gå på hade denna skylt och många företag som sökte mer tekniska positioner accepterade greencard ( såååå typiskt). 

Först var jag lite besviken för jag hade ju kommit ända vägen hit, men samtigigt så försökte jag hitta företag som inte krävde US Citizen och hittade bara tre stycken som sökte Finans positioner. Men vad ska jag säga, tre är väl bättre än noll eller hur?

Åkte hem för att byta om till myskläder och har suttit på Starbucks för att gå igenom de tre företag jag väl fick prata med. Snart ska jag åka hem, Hubbz är någonstans i USA (tappat kollen helt) så jag ska mysa framför TV och hyra en film eller något. Det har varit så fint väder här idag och borde firas med en joggingrunda även om jag inte orkar just nu. Men jag är aldrig motiverad att jogga förrän jag börjat springa, men you just have to DO IT, speciellt om jag ska klara springa ett 10 Km lopp en dag. 




Mina nymålade svarta naglar & min vackra brännskada (har massa av dem, fråga min kompis Mandy)


Man får alltid massa gratis saker på mässor, dessa från Unilever



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: