Inget bakning på ett år

Skrivet den 2012-04-16 kl 05:36:55 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Den 12 Maj är det EU dagen och SWEA har blivit tillfrågade att baka inför detta event. Jag tog på mig att ha hand om detta och kommer nog inte baka en kaka på ett bra tag. Vi bakade över 2000 kakor och det skulle givetvis vara 7 sorters kakor. Jag hade hand om detta både på Torsdag och Fredag och bakade i flera flera timmar, men jag fick hjälp av andra SWEA medlemmar och fick låna Ambassadörens kök. 

Det var mycket jobbigare än jag trodde, speciellt att köpa ingredienser, för allt skulle bakas i stora satser så jag fick göra om allt från dl till gram och sedan räkna matte i affären. Det var kul, men jag är glad att det är över. 

Sedan var det Bengaliskt nyår och detta firades i lördags hemma hos mina svärföräldrar med massa god mat och trevligt sällskap. Idag var vi även på en bengalisk bjudning och sedan åkte vi till Virginia för att gå på en minnesstund hos en av våra vänner, vars pappa gått bort. 

Nu är det dags för en ny vecka och jag måste jobba massa med SWEA, för det är dags för styrelsemöte igen på tisdag. Måndagar är mina städdagar och jag måste handla lite mat. Bloggningen har varit lite fattig, kanske för att det är mycket som händer i mitt huvud just nu. Lite i-landsproblem och lite annat, men alla problem vare sig i-land eller u-land har sina lösningar. 

Sedan har jag tyvärr börjat få ont i mina knän och det är ingen härlig känsla, så jag ska sätta mig ner och läsa en artikel som en kompis skickade till mig. 10 km är om 2 veckor, så jag måste köpa skor snart och knäskydd. Jag har ignorerat min smärta ett tag, men nu måste jag lyssna på kroppen. 

Natt mina vänner..



Jag lekte med denna lilla sötis idag och försökte övertala Hubbz att låta mig skaffa en, men det gick inte så bra :)




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: