Back to reality

Skrivet den 2012-04-03 kl 05:08:45 i kategorin LIVET av Jenira
Permalink

Nu är det ny vecka och nya utmaningar. På måndagar är jag tillbaka på hamsterhjulet och spenderar ofta dagen hemma med att fixa och trixa saker och komma igång med mailandet. Idag hade jag en sådan där lagom produktiv dag. Hann tvätta och städa, springa och laga mat till Hubbz och mig. 

Helgen har varit väldigt rolig, den började lite slö då vi spenderade första delen med att lata i sängen, men det är väl ok på en lördag. Sedan åkte vi till en park som ligger 30 min från oss och sprang 6 km. Efteråt kände vi oss nöjda och ville belöna oss med en ordentlig måltid på Sardi, vilket är en Peruansk restaurang. Det är nog den bästa peruanska restaurang som jag har ätit på, man vet att den är bra då många peruaner äter där med deras familjer. Jag är helt förälskad i Yuca som är något de äter där, nom nom och kycklingen är så saftig och god. 

Sedan var vi bjudna på födelsedagsfest hos en tjejkompis, vars syster jag är kompis med, men lillasyster är lika härlig och det var en rolig kväll. Jag spenderade mest tid att ta foton med deras kamera. Så himla kul, längtar tills jag får skaffa mig en egen systemkamera. 

I söndags var det dags för Chandras överraskningsfest och till min förvåning så vart det jätte jätte lyckat. Jag vet inte hur många gånger alla råkade försäga sig om festen vid flera tillfällen, men hon grät av chock och det var väl ett bra tecken. Vi hade ordnat en fest hemma hos mina svärföräldrar och temat var Koreansk mat, vilket är något hon är besatt av. Maten var fantastiskt och alla hade med sig olika rätter. Jag hade hand om tårtan, jag och min man har blivit förälskade i denna nya tårta som vi ätit på flera fester. Jag åkte låååååångt för att få tag på tårtan och den var värd det, jag lovar. Tårtan är en Napoleon tårta, ungefär som bakelsen, men inte lika söt. 

Efteråt åkte alla "young adults" som våra föräldrar kallas oss till en minigolf bana och spelade golf, jag måste bara säga detta JAG VANN!!! (Mohahahaha) Vem visste att minigolf kunde vara så kul?

OK, nu är det dags att tänka på lite viktigare saker och SWEA har mycket på gång, så jag måste ta tag i det. Imorgon är det fotboll och de visar matchen på dagtid här, så vi har bestämt att stänga av alla elektroniska apparater tills kl. 19 och heja på Zlatan tillsammans med några vänner. Jag och Rosh ska laga mat till killarna och vi har en yummy meny på gång. Heja Zlatan!!



Hubby hämtade nom nom saker från sin resa.




Surpriiiiiceeeee


Och hon blev riktigt chockad.




Maten var faboloso 






Happy Birthday på koreanska. Kvinnan trodde jag var knäpp när jag försökte stava orden. 

Minigolf är ju kul.


Sedan slog vi några bollar, jag missa typ alla. Baseball var inte min grej tydligen.



*
Hubbz var lite bättre än mig ;)




Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: