Singel all over again

Skrivet den 2011-09-22 kl 03:41:09 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag har väldens bästa vänner hemma i Sverige, och min kusin som BORDE bo närmare mig, bor för långt bort för att kunna ta en kaffe och tjattra massa bullshit. Så jag försöker hitta nya vänner här i USA som man kan umgås med och ha kul. Jag vill t. ex. sedan hundra år tillbaka starta en bokklubb. Jag har verkligen försökt att starta en i Sverige och jag har den perfekta bilden av hur den ska gå till.

1. Vi ska träffas på en Barnes & Noble och leta efter en bok tillsammans och sätta oss på ett mysigt fik och ta en kaffe.

2. Efter en månad skall vi träffas upp och laga middag ihop eller äta ute på olika restauranger som vi alla vill pröva på. (Two in one helt enkelt, mat + bok + tjejsnack = YIPPIII )

3. Varje månad får varje person välja datum där alla kan träffas upp och välja nästa bok. 

ÄR DET SÅ HIMLA SVÅRT? Är jag den enda i världens som tycker att detta verkar kul? Jag tror det. Men jag skall lyckas om det är det sista jag gör i livet. Kanske tänker ni, vadå har inte kul med sin man eller? Det har INGET med saken att göra. Jag älskar min man och han är min bästa vän, men jag gillar att ha tjejkompisar och prata och göra saker som man bara kan göra med tjejer. 

Jag kom totalt bort mig. I alla fall, så är jag på jakt efter nya vänner och jag pratade med en vän idag och förklarade för henne att jag är tillbaka i singellivet. Det känns så och jag jagar vänner som man kan hänga ihop med och ha kul. Men för det behövs det lite kemi och "butterflies". 

Imorn ska jag nämligen på en "första" dejt med en tjej jag träffade på det senaste bengaliska bröllopet. Hon var nämligen brudens kusin. Jag gillade verkligen henne och efter den tredje dagen bytte vi nummer och nu ska vi på vår första dejt tillsammans. Ja, det låter nästan lite romantisk men nej nej, det är inget sånt, rent vänskapsmässigt. Vi får se imorn om vi har någon kemi :) (hihi)

Det är nästan julafton här hos mig varjedag. Idag kom jag hem från jobbet och det låg ett ytterligare paket i rummet. Jag börjar bli riktigt bortskämd av mina vänner. Det var ett paket från min soul sista Sara, min gamla SEB kompis, min jag-kan-prata-om-allt-utan-att-hon-tröttnar-på-mig kompis. Mycket glad blev jag i alla fall, men när jag väl öppnade paketet så börjar jag tro att min vän och min kusin har ingått i en pakt som skall göra mig FET. Det var så mycket godis i paketet och sorter som jag inte ens prövat än. Det bästa var mina läkerol (jag har redan ätit upp ett helt paket) som jag fick av henne. Jag är nämligen läkerolberoende, det är en sjukdom och inget att skämta om. Men jag måste äta upp hela läkerolpaketet om jag köper ett och som ni vet är det laxerande verkan på dem, så jag känner redan nu att magen börjar betee sig konstigt :)

Förutom allt gottis så låg det ett par jättefina örhängen från Snö och ett sånt där armband med olika meddelande på, som jag älskar och kommer användas VÄL. I love it, nu är jag för bortskämd och kommer titta efter paket varje dag. 

Nä, nu måste jag plugga. Ciao



Grå dag i DC


Hann fönstershoppa lite på Cusp


OMG igen???


Jag tror Sara blivit galen


Jag älskar snö och har fler grejer från dem som jag bland annat fått av kompisen Jessa. 
Tack Saraaaaaaaaa me löve it all


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: