Måndags Business English

Skrivet den 2011-09-27 kl 04:37:29 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag tycker att läraren är bra och trevlig, men hennes lära-ut-teknik kan verkligen ifrågasättas. Hon läser saker från boken och sen hoppar hon sidor och läser lite mer. VAD är poängen med det? Jag kan väl läsa detta hemma om hon inte ska förklara och diskuttera mer. Boken i sig är bra och jag kommer nog ha användning för den, men lektionerna skulle jag kunnat slippa. Detta skulle kunnat vara en online kurs istället. 

Nu är det amerikansk fotboll som gäller hemms hos oss, idag är det en viktig match och jag försöker att hänga med även om jag bloggar och gör annat. Jag måste nämligen göra klart veckans läxa så snart som möjligt eftersom jag från och med torsdag har jag fullt upp med mannens födelsedag.

Vi ska måla vår lägenhet den första helgen då vi flyttar in och jag försöker få inspiration över vilka färger vi ska välja. Jag tror att jag kommer att välja en mörkare gråaktig färg till väggen bakom sängen. Jag vet att det låter tråkigt, men jag tror att det kan passa den bild som vi försöker få fram. Jag vill istället ha dekorations föremål i coola färger som sticker ut. Jag skulle inte må bra utav att ha en röd vägg till exempel, men röda coola dekorations saker gillar jag. Det är verkligen mycket att tänka på när man ska flytta in. Jag har ju redan flyttat in till en ny lägenhet en gång, men då hade jag redan säng, soffa och köpte ett matbord. Sedan gjorde jag inte mycket mer med lägenheten. Här känns det mer som om jag vill göra det till ett hem, med lite mer bilder osv. Men det får ta den tid det tar. Men jag hoppas att jag är någorlunda klar tills thanksgiving och kan bjuda hem lite folk. 

Om ni har tips för hur jag ska inreda lägenheten eller vad jag ska tänka på, eller vad man MÅSTE ha i en lägenhet, snälla hjälp mig och ge mig så mycket tips som möjligt. 



Måndagens lektion


Jag hejar tydligen på Redskins och det är de som skall vinna hela grejen. Tänk om det vore sant, då skulle min man vara glad hela året hela tiden. HOPPAS!!


Vem sa att grått är trist?
Men vi kommer inte måla alla väggar, kanske en.



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: