Man kan om man vill

Skrivet den 2011-05-04 kl 02:51:59 i kategorin av Jenira
Permalink

Det är mitt måtto i livet. Allt är möjligt. Jag kan erkänna en sak, egentligen är jag en liten fegis, men en fegis som vågar saker. Jag säger alltid till mig själv, sluta vara fegis och våga. Så jag stog och kollade på klätterväggen ett tag och tänkte, ska jag verkligen göra det själv, sen boxade jag bort min fegis själ och sa SJÄLVKLART!

Min dag började bra då jag åkte till Hubby's jobb för att äta lunch med honom. Vi hittade en ute servering eftersom det var riktigt sommar väder idag, men det blåste så himla mycket att jag säkert åt 5 av mina hårstrån med maten.

Jag beställde en Thai soppa som jag verkligen gillade och han beställde nåt annat som var extremt starkt, jag fattar inte hur ovana amerikaner kan äta det där. Men gott var det och mysigt att sitta ute. Sen kom helvettet, jag har ju flera gångern sagt att jag åka vilse, men idag var nog det värsta jag varit med om hittills. 

Jag tog fel "exit" från början, så jag tänkte, det gör inget jag har bara nästa "exit" och vända. MEN NEJ NEJ då hamna jag på en annan motorväg och var helt vilse. Jag stanna bilen efter ett bra tag eftersom jag inte hitta någonstans att åka in i. Men det var en lång resa hem, till sist när jag låg bra till, så ser jag en polisbil följa efter mig (eller det kändes som om han följde efter mig) så jag började typ svettas och missade min nästa "exit" IGEN och hamnade helt åt helvettet igen. Polisen däremot tog den exit jag skulle ta. Jag ville strypa mig själv, för jag behövde verkligen tanka bilen också. 

När jag väl kom hem, var jag helt slut. I helgen ska jag skaffa mig en riktig GPS, så här kan jag inte ha det, google map är inte för mig, någon måste säga HÖGT "turn left at the exit" osv.

Sen kom jag på att jag kunde göra något kul för att pigga upp mig själv, klättra på klättervägg. Jag har klättrar några gånger förr men det var längesen. Jag joggade en stund och sen gick och klättrade. Fick en liten kurs av en jätte trevlig kille som fick chock när jag sa att jag var från Sverige. Men det var så himla kul, dock måste jag erkänna att jag höll på pissa på mig ett tag, det var inte så lätt som jag trodde, men bra träning för armarna. Jag försöker underhålla mig själv här och jag är egentligen rädd för att klättra, men jag gillar rädslan lite grann och det är samma när jag åker berg och dalbana.  

Dagen avslutade bra och jag ser fram emot att klättra igen :) 

Spegeln ger lite "special effects" men den är lite trasig. En man har levt här, så ni vet hur det är :)
Invigde mina nya skor från Vagabond
Thai soppa med nudlar, chili och kyckling.
Det ser ut som om jag har en GIGANTISK blöja, men det var saken jag hängde på. Jag ska pröva en mer avancerad vägg nästa gång. Denna gång tog jag bara en rak vägg.



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: