Fullspäckad helg

Skrivet den 2011-05-23 kl 05:12:39 i kategorin av Jenira
Permalink

När jag inte hinner blogga, så har jag haft för mycket att göra hela helgen. Men det har varit en helt fantastisk helg ända in i slutet. Denna vecka har varit emotionellt upp och ner för mig, så att få en sådan härlig helg har gett mig my energi att orka med saker och ting. 

Vi började fredagen med att titta på Pirates if the C och jag tyckte den var OK. Inte världens bästa film men jag ser den enbart för Johnny Depp. Jag hittade till och med lite godis att äta på bion som smakade som lösgodis :) 

Lördagen var en av de mest hektiska dagar jag upplevt på länge, min Hubby hade sin MBA Graduation så på morgonen var den en låååång cermoni, det enda som var coolt var att Benjamin Carson (känd läkare som jag sett på TV, som fått 60 awards) var där och hade ett inspirerande tal som fick mig att tänka på framtiden och gav mig massa inspiration. Jag tror att skolan var lite religiös eller något, för det var två präster som hade två alldeles för långa tal. Vädret var fantastisk så vi begav oss till Baltimore Harbour och åt en god lunch på min favorita Cheesecake Factory. Jag älskar deras mat, men portionerna är inte att skämta om. Naureen beställde en Burrito som gav alla en hjärtattack. Det var mat för en hel familj. Vi hade lite bråttom, så tyvärr hann vi inte med efterrätten som jag egentligen ville ha. Men jag hade ju en helkväll planerad för min käre man. 

Jag hade ordnat ett litet event och bokat ett hotellrum på härliga Hilton eftersom jag älskar fina hotellrum. Sedan hade jag ordnar en cocktail fest hos hans bästa kompis som har en lägenhet i DC. Allt blev lyckat och det var en lyckad kväll. Jag hade förberett mat hela veckan samt handlat resten i smyg när han var på jobbet.

Idag hade hand familj en grillfest för honom och jag tog med mig alla rester från gårdagens fest, det blev så himla mycket över. Men det har som sagt blivit för mycket mat denna helg, men vad är bättre än MAT MAT MAT. Men nu är det 3 veckor kvar till bröllopet, så jag ska verkligen skärpa mig. Allt jag hade lyckats tappa har jag nog lagt på mig denna helg. Men det var det värt :)

Vi har verkligen latat idag, men vi tog en lång promenad vid en park som ligger i Columbia. Nu är det dags att ladda batterierna för en ny vecka. Min måndag kommer börja med en arbets dag, jag ska nämligen på min andra intervju, men den kommer att hålla på hela dagen. Det ska bli spännande men det känns väldigt konstigt på samma gång.

Wish me luck för imorn och hoppas ni haft en bra helg.

Bio med för sköna stolar så att man blev sömnig


Klänning: H&M 
Kofta: Ny H&M
Skor: Nine West
Väska: Aldo (ny rea)

Så många studenter som skulle upp på scen och Ben Carson som jag tyckte var fantastisk

Vem uppfann denna pingvin dräkt?



Jag höll på dö av hunger och så står man bredivid sådana godsaker medan man väntar på sitt bord, vi fick vänta i 30 minuter. 

Detta är inte en normal portion enligt mig


Jag och Anu delade på Bang Bang Chicken och Shrimp, något jag kommer beställa igen nästa gång jag är på besök. Deras meny är som en fet bok.


Vackra Baltimore


Girl Kärlek

Jag älskar fina hotellrum
Klänning: Zara


Top: Forever 21


Min dajmtåta som jag bakade, receptet finns här



Kommentarer
Bobby

stort grattis till bhaiya från oss alla och du min vän sluta vara såååå vacker hela tiden.

2011-05-23 @ 15:56:34
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Carra

Tack min vackra vän

2011-05-24 @ 04:33:46
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: