Bengali Wedding

Skrivet den 2011-05-30 kl 21:39:00 i kategorin av Jenira
Permalink

Igår skulle vi sko shoppa till mannen min, men det gick inte så bra. Han är petig som mig själv och Tysons Mall är en av de största i Maryland, så vi gick mer vilse än att hitta bra skobutiker åt honom. Jag tror att man behöver minst en heldag för att orka med alla dessa stora köpcenter som finns här, det tar liksom inte slut. Vi gick även till DSW som är ett sko paradis för skoälskare, jag blir helt yr av alla skor i affären.

På kvällen var vi bjudna på ett bengaliskt bröllop i Virginia och jag blev helt kär i deras dekoration. Festen och maten var OK, inte direkt det bästa. Jag och han hade verkligen sett fram emot riktig Chicken Tikka Masala, men istället så fick vi Lax. Jag hade försig valt det själv, men SÅKLART var jag inte sugen på det just då. Misstro mig ej, jag älskar Lax, men denna var torr och tråkig och jag äter lax hela tiden. 

Jag måste berätta hur tokig jag är ibland, jag var så himla hungrig innan festen, så när satte oss ser jag massa små vita blommor framför mig som i mitt huvud ser ätbara ut. Så dum som är tror jag att det är Vit Choklad, sedan tar jag en bit och märker att det är SMÖR. JAG HOPPAS ATT ingen såg, men min man höll på kvävas av skratt. Tack för den liksom....

Jag älskar indiska/bengaliska kläder, men i denna värme (35 grader) så vill man döda någon med detta 6 meters tyg och min var så tung att jag fick ont i ena armen, men som tur sitter man ner för det mesta på dessa bröllop. Brudparet var väldigt gulliga och det roliga är att jag kände igen bruden, då hennes släktingar bor i Uppsala som jag är väldigt nära. Liten värld eller hur??

Soft look med mina Favvo jeans som jag fick av min vän Camilla (kärlek till dig)

Medan han kollade skor, så passade jag på att ögon shoppa lite och hamnade här


Vilken skulle ni välja??

Hitta en liknande skönhet hos Mikael Kors

Snälla döda mig nu, detta är det godaste jag vet...yummi...

Fika paus på Starbucks, ice latte med en tiramisu klubba

Min fina och tunga sari från min svärfar

SER NI SMÖR BLOMMAN JAG ÅT? SÅ PINSAMT....

Gullig påse med godis i

Det fina brudparet



Kommentarer
Sarah

Du är ju för underbar, fast är man hungrig så är man hihihi!



Du är strålande vacker babe. :)



2011-05-31 @ 01:29:39
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: