Huvudvärk

Skrivet den 2011-03-17 kl 22:21:06 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag tror jag använt alla mina hjärnceller idag, fick vänta nästan 3 timmar i väntrummet så jag har rätt så ont i huvudet. Så för er som är nyfikna hur min intervju gick idag så skriver jag om det imorn och så måste ni se min nya bok som jag fått hem från posten, så himla fin och perfekt för min samling. Men tills dess vill jag bara berätta om en dokumentär som jag såg idag om restaurangen Noma och den klassas som en av världens bästa restauranger i världen. Den ligger i köpenhamn.

Ägaren är bara 30 år och 10 ggr värre än Gordon Ramsey, men man måste nog vara det för att få sådan bra kritik världen över. Jag säger bara, jag ska dit minsann. Kanske är det inte mat för mina smaklökar, jag har inte ens hört om hälften av ingredienserna. Men det måste vara något speciellt att få en stämpel med titeln världens bästa restaurang och det är över 3 månaders väntetid. Så jag ska dit till 100 procent. Vissa saker måste jag bara pröva och lära mig mer om. Jag stuntar i om rätten är gjord på 3 såser och är i mini storlekar, något måste det vara som gör smaken magisk.

Nej, sjukt bra dokumentär och jag kollar sällan på tv längre, men jag läste i SVD om att de skulle sända och är det något som jag gillar så är det väl att titta på mat samt ambitösa människor som lyckats i livet.

Artikel om Noma

Föresten jag träffade Sana efter intervjun och vi besökte Berns älskade efterrättsbuffe. Jag säger till er, GÅ DIT om ni kan och om ni gillar efterrätter. Den är FAB!!!!!!!!!!!!!

Bilder från Google, men den ser ut såhär om inte bättre. Idag fanns det även Macarons, jag var i himlen för några timmar. Ska def tillbaka en gång till.



Kommentarer
Bobbii

Oh min herre.. Vilken vacker syn för ögonen, snart Berns snart har ni mig där!!

2011-03-18 @ 11:59:58
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Sana

GOTT GOTT GOTT!

2011-03-20 @ 02:36:20
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: