All day long knep

Skrivet den 2011-03-25 kl 10:52:09 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag har under mina flyttar lyckats kasta många av mina favoritplagg. Man brukar väl säga att har man inte använt ett plagg under 2 år, så skall den bort. Så se till att använda era plagg, spara dem inte till specilla tillfällen som mig. Använd dem så slipper ni kasta dem. 

Från tidigare somrar kommer här några bilder men tricks som jag använt mig av för att förnya en klänning eller för att ta en vardaglig dress till ett afterwork tema. 

Alla dessa är mina afterwork tillfällen. På bild nr 1, så sprang jag in på toaletten och satte på mig lite accessioarer, men behöll väskan, eftersom jag kände att den passade in i outfiten.  Och till sist bytte jag mina svarta pumps, till ett par lite högre svarta pumps. De lägre pumpsen ligger i väskan och väntar på att få användas igen på vägen hem.

Bild nr 2, var ett födelsedagsfirande efter jobbet. Men här blev det lite kyligare, så jag packade med mig en längre cardigan och en lite mindre väska.  Hade jag varit lite piffigare, skulle jag idag puffat till det med ett snyggt halsband och målat mina tånaglar mörkröda. En miss där. 

Bild nr 3. Här har vi ett favoritlinne till mig från H&M trend. Jag har den både i svart och vitt. Jag har kunnat variera det på många olika sätt. 
1. utstäppt med ett par tajta byxor
2. eller med ett skärp i midjan, till byxor, kjolar, instoppad, eller utanför som i denna bild.

Helt klart ett av mina favvo klagg. Jag älskar att markera midjan, det ger mig lite större rumpa, vilket jag behöver. Väskan är ett av mina bästa fynd, från Bianco. Den kommer bli min vintage väska om 100 år :)

Samma linne instoppat i en mörk sommarkjol
Denna längd brukar vara min favorit, jag är inte mycket för kort kort och denna längd med ett par klackar gör at jag känner mig lång. Precis ovanpå knäna.

Den andra bilden är väl inget märkvärdigt, men här har jag valt ett par låga klackar så att jag skall känna mig chic i Paris, eftersom jag visste om att vi skulle gå långa sträckor. Jag ville liksom inte se ledig ut, bara för att det skulle bli en lång dag. Så jag är FÖR att vara chic i alla tillfällen. Hade detta varit ett mer festligt tillfälle, skulle jag använt samma kläder, dock med högre klackar och ett större halsband till. 

Detta är en gammal gammal klänning som jag inte gillade formen på, men på grund av att jag piffade till den med ett brunt skärp lyckade jag använda den 2 somrar till. Så ett bra tips. Acc gör det mesta användbart och stora solbrillor kan jag inte få nog av.



Kommentarer
Sarah

Varför har de inte upptäckt dig ute i fashionblogg/tidningsvärlden...du är en sådan grym inspiration. LÖÖVE YOU and soooo proud of you!!



:)

2011-03-25 @ 21:20:05
URL:
Carra

Du jag läser många bloggar och tro mig, det finns fantastiska bloggar som inte upptäcks och de är helt seriösa. Jag gör detta för kul skull. Så om jag ska lyckas måste jag upp ett steg till...:) i bloggvärlden

2011-03-25 @ 23:41:09
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Sarah

ja vet inte mkt om de andra bloggarna men i min värld är du den bästa..du är iaf min inspirationskälla å jag har inte ens samma stil men det är kul att lära sig och vara öppen för nya idéer. <3

2011-03-26 @ 21:02:01
URL:
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: