Indisk mathelg

Skrivet den 2011-07-18 kl 18:22:12 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag kan beskriva denna helg med ett ord: MAT. I fredags hade vi ju vår lilla BBQ och i lördags var jag på bröllop och igår var jag på lunchfest, så det enda vi gjort är ätit med trevligt sällskap.

Lördagens bröllopsfest var på samma ställe där jag och min man hade vår bröllopsfest. Vi fick bra platser och det var rätt konstigt från början att se någon annan sitta på samma plats där vi hade suttit för några veckor sedan. Men jag måste säga att detta var det bästa bröllop jag varit på hittils. De hade en sak som var bättre än oss och det var belysningen. Våra dekoratörer misslyckades med vår belysning och nu fick vi se hur det skulle ha sett ut. Men maten var god, vi satt vid ett bra bord med roliga männsikor och till slut så dansade vi i två timmar. Jag tror aldrig att jag dansat så mycket på ett bengalisk bröllop. DJ'n var super och spelade superbra musik.

Igår så hade min mans kompis ordnat en fest för hans pappa som hade tagit sin PhD, så de hade hyrt en liten indisk restaurang där de hade en mer privat fest för honom. Det var trevligt och de hade väldigt dog mat. På kvällen var det meningen att vi skulle titta på sista Harry P, men vi var alldeles för trötta och åkte hem istället. Jag och min man låg i koma hela kvällen och kunde inte röra på oss tills vi tvingade oss för att ta en liten promenad på kvällen.

Nu är det slut på bröllop på ett tag i alla fall och dags att gå tillbaka till verkligheten. Denna vecka är Libby ledig så jag ser fram emot att spendera lite tid med henne :)


Min underbara man


Det fina brudparet. Det hade lyckats med festen och de dansade hela kvällen och nu ska de åka till Maldiverna, såååååååå AVIS.


Me and my Libby






Time to dance och jag dansade i 2 timmar i sträck och hade ont i fötterna som aldrig förr efter festen. Mina Jimmy Choo H&M var ingen bra idé att ta på sig, men men det var så värt det.



PhD party


Detta är vår favorit del av den långa promenaden


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: