Ice cream week and off to NYC

Skrivet den 2011-07-30 kl 20:12:11 i kategorin av Jenira
Permalink

Oh vilken härlig vecka det har varit. Jag känner mig verkligen hemma här i Boston. Otrolig härlig stad med massa sevärdigheter.  Vi har ätit så mycket vad mycket glass, varje kväll har vi ätit olika glassar från olika ställen. Den bästa blir nog Pink Berry och Coldstone. Koncepten är rätt så lika men smaken har varit annorlunda från ställe till ställe. De borde verkligen öppna detta koncept i Sverige, för jag tror att det skulle gå jättebra. 

I torsdags var vi på ett museum här i Boston " Science museum" med barnen och tittade på massa saker. Vi var där under några timmar och gick vidare till ett "Mall" i närheten. Ingen shopping för oss men på kvällen lagade min kusin god mat och som efterrätt bestämde vi oss för att äta glass i ett ställe som heter "Coldstone". Jag tyckte att det var väldigt gott och valde såklart kaffeglass med massa grejer innuti. Konceptet är att man skall typ göra sin egna Ben and Jerry glass som de mixar ihop. 

Barn är så inspirerande och jag har verkligen haft kul med mina kusinbarn. I fredags fick jag sitta barnvakt en liten stund vilket var otroligt kul och jag kan inte fatta att att veckan gick så fort.

När jag tänker Boston så tänker jag i första hand Harvard University vilket vi var och besökte i onsdags. Det var lika maffigt som det var mysigt. Tänk att få plugga i en sådan miljö? Riktigt häftigt. Vi tog med oss lunch och som tur fanns det en massa stolar i området vilket gjorde att vi bara satt där och njöt av maten och det härligt vädret samt den fantastiska miljön. Efter lunchen gick vi omkring i området. 

På kvällen blev det middag ute och min kusin bjöd mig på restaurangen "Mumbai Chopstick". Jag tyckte att maten var god men det var mer kinesisk mat än indisk. Miljön i restaurangerna är så mysiga och det var härligt att gå på den långa gatan i Newbury med alla restauranger. Det var en onsdag men ändå så var det så mycket folk ute, det gör mig lycklig. Vi blev SÅKLART glass sugna och åt en yogurtglass som vi älskade "Salted Caramel" (FAVORITEN) från Pinkberry. 

Igår var jag barnvakt på morgonen och sedan åkte vi till Boston Common som är en stor park här i centrala Boston. Min kusin hade med sig USA's motsvarighet till franska Macarons som hette "Woppies". Jag tycker faktikst att de var goda, men vi båda kom överens om att INGET går att jämföras med klassiska Macarons. Parken var mysig och efteråt åkte vi till lilla Italien i Boston, med massa italienska restauranger. Otroligt mysigt område som påminner om Soho i NYC. Där hittade vi en restaurang där vi åt Ravioli med skaldjur, helt ok tyckte vi men min kusin skulle kunna göra bättre hemma. Men eftersom vi hade ätit glass under hela veckan så kunde vi ju inte lämna stället utan att smaka på Italienska Gelato. Jag tycker dock att den var minst god om man jämför med de andra glassarna och ger tummen upp för de amerikanska kedjorna. Det var även en liten "Lucia" festival i området. Men på grund av regnet blev det en snabb runda då vi vann nallen Tweedy och begav oss hem. 

Vilken vecka, jag kommer sakna Boston och min kusin och hennes familj. Men jag e tacksam att ha henne nära nu när jag bor här :) Jag kan inte lägga upp bilder då bussens (sitter på en buss nu) internet är inte på G. Men jag tar det när jag kommer fram. NU ÄR det dags för mig att få krama min man och besöka NYC för helgen. 


Saknat min andra halva





Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: