Boo lagar mat och bilder från mini NYC trip

Skrivet den 2011-01-07 kl 02:44:15 i kategorin av Jenira
Permalink

Hejsan Svejsan vänner,

Min NYC resa var kort men ändå kul. Först lämnade han av mig i Princeton, nära Princeton University. Det var en väldigt mysig stad, hade nog inga likheter med NYC, helt tvärtom om jag ska vara ärlig. Man kunde se att staden var inspirerad av Engelsmän. Jag satt och läste på Starbucks en stund och sen bestämde jag mig för att gå runt. Starbucks var fylld av studenter med deras laptops. Man blev lite sugen att börja plugga när man tittade på dem (men egentligen inte). Sen gick jag runt i lite butiker. Jag hittade massa konstiga butiker som jag kunde spendera massa tid i. Jag hittade till slut en J.Crew, jag hitta inga kläder men 2 st nagerlack från Essie. I like :)

På kvällen åkte vi in till NYC och åt middag på en jättemysig restaurang i SOHO, en libanesisk tapas restaurang. Sen åkte vi till Marc by Marc Jacobs butiken för inhandla min väska. MEN DEN VAR SLUT I SVART. Så jag får vänta lite till :) Det roliga var att det var fullspäckad i butiken och jag trodde det var rea eller nåt, men tydligen inte.

Idag hade jag en träff med en kvinna från Svenska Handelskammaren. Hon var så himla trevlig och det var kul att prata lite svenska. Jobbet är avlönat, men det lät så himla kul och jag tror att det är något jag kommer att syssla med på sidan även om jag får ett annat heltidsjobb. Sen så kom jag hem och bakade en tigerkaka och Boo lagade hans kända Chicken Butter Masala med Naan bröd, såååååå himla gott, 10 plus till den middagen.

Ok, imorn är jag ledig. Låter konstigt, men nu har jag vaknat kl 7 tre dagar i rad, så det får vara nog. Imorn ska jag sova och kolla på alla världelösa serier som "Days of our lifes", de är så himla före i Sverige, så jag fattar ingenting och Sami är fortfarande levande. Fantastiskt!

Jag har tagit massa bilder. Saknar er.

Ha de vänner :)

Det mest bekväma jag någonsin har gått i. 

Mysiga Princeton och hitta en så himla söt Sushi resturang.

På väg till NYC Yayayaya


Jag såg min vän Oprah. I love you Oprah


OMG M&M store, var tvungen och gå in och larva mig. Jag älskar Godis.


yeeeeyyyy Svea land!!


Jag var bara tvungen att ha en till T-shirt, jag är ju turist trots allt. Mina fina nagerlack, men den neutrala var FÖR neutal. Ska pröva den andra imorn.



Mmmmmmmm Butter Masala
(Bild från Google)




Kommentarer
Blaggeur

Whop whop NYC!!!!! Häftigt

2011-01-07 @ 18:30:49
URL:
Carra

hihi, det var bara en kort visit

2011-01-07 @ 19:47:58
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: