Påhittig Alla Hjärtans Dag

Skrivet den 2011-02-14 kl 11:37:22 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag vet att jag sa att jag inte var så mycket för Alla hjärtans dag, men jag är mycket för mys och kärlek och hitta på massa roliga finuliga saker. Så om det finns pyssel så blir jag glad. Man borde göra det en oväntad dag, men kanske är det bra att bli påmind om att uppskatta sin älskade Boo.

Här e lite tips om hur jag föredrar mina Alla hjärtans dag:

 - Skriv ett kort på kvällen innan och lägg det under kudden på din man/pojkvän/ mamma eller pappa.  Så kommer han eller hon vakna med ett leende. Skriv något personligt, tex ett roligt minne, eller hur ni känner för varandra. För att piffa upp det lite extra, skriv ut ett kort på er tillsammans, så att det blir ett kort som personen kommer att spara.

- Jag tycker att det är onödigt att köpa massa dyra presenter (men det är en smaksak) Jag är med för att man ska vara med varandra och uppvakta varandra. Det ska liksom inte vara någon press. Känner man för att fira ska man göra det. Sen är det många tjejer som gillar att bli uppvaktade på just Alla Hjärtans Dag och gå kan väl killen gå och köpa lite blommor. Men som tjej tycker jag att det är lika kul att uppvakta killen.

- Om man tycker att det är en process att fira alla Hjärtans dag. GÖR DET INTE. Va hemma, gör en vanlig middag men tänd några ljus. Det gör nog en stor skillnad på en vardag. Kanske kan man ha en efterrätt för att lyxa upp vardagen, mer komplicerat behöver det inte vara.

- Gör en middag ihop, eller turas om att hitta på saker varannat år som tex turas om att göra middag eller bjuda på middag.

- Mysaaaaa, det är kallt ute och det finns så mycket man kan göra tillsammans. Vill man slösa pengar så kan man göra det. Jag läste på Frida Fahrmans blogg att hon och hennes kompis hade lurat iväg deras pojkvänner på en romantisk weekend med mat, bubbelpool och vinprovning. Hur kul är inte det?

- Har man familj och inte får barnvakt, varför inte ha en mysig familjemiddag och lägga en liten mysig present på tallriken, som en liten godis ask eller ett strumpa med ett hjärta på. Det finns så mycket man kan göra.

I år ska jag uppvakta min mamma och pappa. Mamma har redan fått en rosa mp3 av mig eftersom hon pendlar och sedan blir det blommor från Hötorget.

Ha en mysig dag eller en helt vanlig dag :)

Ciao



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: