Kulturell Söndag med Lars

Skrivet den 2011-02-20 kl 23:03:46 i kategorin av Jenira
Permalink

Med tanke på att jag har vilat hela helgen så var det ganska skönt att komma ut idag. Det var en kall dag, men jag behövde få lite frisk luft. Det var en mysig söndag med Lars. Vi åkte spårvagn till nordiska museét och jag hade aldrig tänkt på hur stort det var där inne. 

Jag tycker att det är trist att jag missar alla dessa bra föreställningar. Lars frågade mig varför jag bara inte gick på dessa utställningar själv. Jag har inte kommit dit än (det här med att trivas att gå runt själv), men jag skall verkligen börja. Är man mobbad om man går på sånt själv?

Utomlands kan jag tänka mig vandra runt själv, utan några problem, men i sthlm, not so much. Men jag gillade verkligen utställningen. Vi hann äta en god lunch samt se hela modemakt. En sak som var kul var den sovande bruden. Jag skulle aldrig kunna tänka mig en svensk brud med så mycket smycken, så bengaliskt av henne. Men det var tydligen vanligt på 1700-talet. 

Sen på 1800-talets mitt så var det status för männen att ha en röd klack, jag kunde inte låta bli att tänkte Christan Louboutin. Det är lite status för mig ett par äkta klack med röd sula. I'll get there soon.

Mandy alltid kallat mig dandy, så jag var ju tvingen att se utställningen Dandy. Men dandy är förknippat med den välklädda mannen, fick jag lära mig en dag. Han följer inte trender, men klär sig alltid perfekt och ofta är det folk som följer hans stil. Kanske inte så mycket jag, men kul och få en definition på ordet. 

Jag hann även se män i baddräkt, den var rätt tråkig men dockskåpen gillade jag, hade ett litet dockskåp som liten. Dock tyckte jag det kändes trist att se en utställning om sopor, nej tack, det är väl bara att besöka vårt soprum.

Nu är jaf så himla trött och pappa fyller år imorn, så jag måste gå hem tidigt för att baka tårtan som vi aldrig gjorde i helgen. Ha de gött!

Nordiska museét
Hon ser ju ut som en bengal med alla smycken
Meningen var att han skulle ta kort på mig och Gustav Wasa, men det blev bara på mig :)
Gustav Wasa
Orkade inte se denna utställning om sopor
Jag introducerade Macarons för Lars. Espresson var super, I LOVE KAFFE
Världen vackraste Stockholm
Min vän Lars

Kommentarer
Bobbii

Oo lite avis på dig som har en sån underbar vän. En söndag kan inte bli bättre.. =)

2011-02-21 @ 22:35:24
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Carra

Jaa, Lars e bäst =) hehe

2011-02-21 @ 23:58:57
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
blaggeur

hahaha men vi har vår egen def. på dandy. fast alla följer the dandy's way of fashion

2011-02-23 @ 12:22:38
URL: http://blaggeur.blogg.se/
Carra

Haha...jaa för mig har du skapat en ny version..!

2011-02-23 @ 12:31:20
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: