En lugn men aktiv lördag

Skrivet den 2011-02-19 kl 22:41:49 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag hade ju tänkt att göra macarons idag, men jag fattar inte, tiden går så himla fort. Jag vaknade tidigt idag för att göra brunch till min familj, det vart jättebra. Det enda problemet är att det var Cricket match mellan Bangladesh vs Indien så min pappa kunde inte tänka på något annat än det. Min mamma kan inte sitta still och min bror skulle på träning. Så jag satt där med min kopp kaffe och DN och mysade medan solen sken in genom fönstret. I bakgrunden lyssnade jag på Anoushka Shankar (en Indisk sitarspelare vars pappa Ravi Shankar är mycket känd och halv syster till Norah Jones, de är väldigt lika). Jag såg henne när hon kom till Sverige och blev förälskad i hennes musik. 


Det var väldigt härligt och avkopplande. Visst, nu tycker ni, VILKEN TANT. Men jag är en liten tant. Sen blev jag på städhumör och fick för mig att städa mammas lådor. Min mamma samlar på recept, fråga mig inte varför. Hon har en låda här hemma där hon klipper ut recept. Hon säger alltid: den här kakan eller rätten ska jag göra, men jag kan säga att jag aldrig ätit något utav dessa recept. Men det var kul att titta igenom alla recept från 90-talet. 

Jag sortera alla och la in dessa i en pärm, som jag bestämde mig för att ta med till USA. Sen blev det gymmet och så köpte jag mig ett paket Hallomi som blev dagens middag. Jag måste säga att jag blivit påverkad av hur man ska lägga upp maten. Lite fint var det, eller hur?

Omgång 1
Omgång 2
Kaffe med en bit mörk chokad, sååå himla gott
De påstår att tjejen i röd är en man, jobbigt nog ser hon ut som en man, men tänk om hon inte är det, jobbigt att anklaga någon för det.
Alla dessa gick in i en pärm
Min fina middag: Bulgul med rödlök och körsbärstomater. Avocado och grillad Hallomi och Stark Aivar.


Min pappa frågade idag:

- Vart ska du?
- Ingenstans
- Vad ska du göra?
- Kolla på melodifestivalen eller film.
- Vart?
- Hemma.
- Med vem?
- Själv
- Helt själv?

Ja, som ni märker så har de inte vant sig med mitt tantliv, för några år sen skulle jag nog aldrig sitta hemma en hel helg. Men Vadå, jag haft en jobbig vecka så det är lite skönt. Man får liksom pyssla om sig själv, jag hann till och med ge en ansiktsmask. 

Aja, imorn blir det Sthlm och Nordiska museét. Jag har ju velat se utställningen Modemakt men inte hittat någon att gå med, så vem skulle vara bättre än min vän Lars, han har varit som en svensk farbror till mig och är väldigt nära min familj. Så han nappade direkt, så det ska bli kul. Jag har faktiskt aldrig varit på Nordiska, så det ska bli kul. Det är faktikst med Lars som lyckats se de flesta museér i Sthlm. Han är att stort fan av Östasiatiska, så där har vi varit några gånger. 

Jag tänker vad jag ska ha på mig för att vara snygg, men varm. Jag borde köpt typ raggsocker eller nåt, jag ville ha svarta men hitta bara gråa. Kanske ska pröva ha 3 par strumpor i mina boots, jag vill så gärna inte ha mina Uggs, jag känner mig som en mupp. Jag vill ju vara lite fin, jag tänkte köra stilen "softsnygg" som är min absoluta favvo stil.

Softsnygg är ett uttryck jag och min kompis Karine alltid använde. Det ska liksom vara snyggt men ändå bekvämt, min absoluta favorit stil. Helst stilrent med slipade kanter, lite genomtänkt fast det skall inte synas. Man ska se ut som om man inte brydde sig, men egentligen har man ju lagt ner lika mycket tid som i andra fall. Jag gillar Sofie Fahrmans softa stil som hon har och hon lägger alltid till en extra detalj på något kvinnligt. Hon blandar soft med tex klack.

Gillar klänningar som är bekväma men snygga
Det här är väldigt jag. Något som jag skulle bära, speciellt detaljen med de svarta pumpsen.
Älskar den här stilen fullkomlig. En härlig träffa kompisarna outfit, men klacken gör att man ändå känner sig upp piffad.


Jag hitta ett par jeans som jag ska pröva tänkte jag. Jag gillar att dessa jeans kommit tillbaka, lite högre i midjan, jag tror att mina ben skulle se långa ut. Så dessa ska jag def. pröva. Kommer vara snygga i vår med en tajt eller lös blus och markerande skäp. 


Nu ska jag sluta babbla och sätta på filmen. Ha det gött vänner.



Kommentarer
Sarah

Den där röda klänningen skulle sitta 1000 ggr bättre på dig än vad den gör på Sofie, visst hon är inte ful i den men i'm just pointing out the obvious.



herregud de där skorna hon har med sin ubersnygga outfit (den ovanför röda klänningen)är helt fantastiskt snygga.

2011-02-21 @ 20:34:51
URL:
Carra

Tro mig, jag skulle vilja bo i hennes garderob!! o nej den skulle inte se finare ut på mig, men tack hahaha...

2011-02-21 @ 21:50:30
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Sarah

jo det skulle det för du har finare bröst :)

2011-02-21 @ 22:18:44
URL:
Bobbii

Hahaha!!

2011-02-21 @ 22:37:01
URL: http://mrskhan.blogg.se/
Carra

Haha tack...du har ju råkat sett dem hahah!

2011-02-21 @ 23:58:21
URL: http://madebyjenira.blogg.se/
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: