Köpte jag Guld eller?

Skrivet den 2011-12-13 kl 04:52:17 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag vet att saffran är dyrt, men det är ju ett stort skämt hur dyrt det är med lite saffran här. Jag tog en liten biltur till Trader Joe´s som är en rätt cool affär här. Allt är Organic och de har massa roliga produkter (jag har nog nämnt detta innan). Men jag pratade lite med Bobbsan och frågade vad jag skulle äta och hon sa soppa, vilket jag tyckte var en super idé i denna kyla (jag vet att det är kallare hemma i Sverige, but still). Förra gången köpte jag butternut squach soppa och denna gång blev det en ny favorit nämligen Sweet potato soppa SÅ KLART. Jag är ju besatt av denna potatissort. Jag kan äta hur mycket som helst och vad som helst med lite sötpotatis i. 

Jag satt nyss och läste min kompis Annas blogg, jag har vissa blogg som jag går genom dagligen och hennes är en av dem och plötsligt ser jag ett inlägg med mitt namn. Jag satt och tänkte, hmm känner igen det där kortet och det var ju ett av mina julkort som jag skickat ut i år. Jag älskar att skriva och skicka julkort, men om det är så att ni inte kan läsa texten så är det för att min arm höll på att dö mot slutet och min text blev bara värre och värre. En gång i tiden hade jag en fin handstil, Gud vet vart den tagit vägen. 

Kvällens höjdpunkt: Jag plockade undan alla matvaror och POFFFFFFFFF där ligger en bit marabou chokladbit i kylen (jag hade totalt glömt bort det). Jag fick nästan tårar av lycka. Tänk vad något så litet kan göra så mycket. Föresten, appropå choklad. I helgen hade jag tagit med min kladdkaka med dajm och en kille gillade verkligen kakan. Han ville så klart ha receptet men påstod att han kunde pimpa upp min kladdkaka. Så, vi ska hem till honom på självaste julafton och han utmanade mig på en baktävligt med bästa chokladkaka och det är här jag behöver eran hjälp. Ska jag hålla mig till kladdkakan eller ska jag göra något mer makalöst? Min magkänsla säger, go for the kladdkaka. Det är ett klassiskt och enkelt recept som alla tycker om, men den måste som sagt vara kladdig annars är det INTE gott. 

Men maila eller kontakta mig med förslag. Vilken är er bästa chockladkaka? Jag vill att den ska vara kladdig och inte för mäktig. Jag har en ide om hur jag ska göra, men jag är så nyfiken på om det finns bättre förslag. JAG MÅSTE VINNAAAAA!!! Så för att smöra, ska jag baka saffrans bullar också...hihihihi.

Idag hade jag min intervju och det kändes som att det gick bra, men som jag har sagt tidigare, man vet verkligen inte. Jag sitter fortfarande och hoppas på att BCG ska kontakta mig imorn eller denna vecka. SNÄLLA GUD, jag vet att det är hemskt, men jag vill inte åka en och halvtimme till jobbet. Jag ska vara tacksam om jag får jobbet, men om jag får välja så vill jag ha BCG, please please please. Men min man säger: Don't put your heart on one position. Oh boy, vad jag jag har gjort det. Men får jag inte den, så kommer jag inte fälla tårar och kämpa vidare. 

Oh well, ska sova snart och upp imorn. Jag måste planera lite julklappar. Jag har inte köpt en enda present, helt katastrof. Den 23:e är det lilla julafton med mina svärföräldrar och jag åkte och köpte en korg idag som jag ska fylla med godsaker. Jag tänkte baka massa goda saker och fylla korgen med det och lite bröd, sylt och olika tesorter. Till min svägerska tänkte jag antigen en kamera eller en klocka. Min bror fyller år den 25:e så jag har hans present redo men som vanligt är jag för lat att ta mig till posten. Jag måste även köpa present till min chef som försvinner på semester på fredag och Frida som ska ha julmiddag hemma hos Ambassadören. Jag är med i en grupp som heter DC Tjejmiddagar och detta är min första gång jag ska gå på en middag. Normalt är det potluck, men denna gång så lagar hon all mat för hon är deras kock (svenska ambassadörens kock) och tar lite betalt. Det ska bli kul att äta ett svenskt julbord yum yum.




Enkel middag med lite svenskt knäckebröd och edamame bönor.



Så lite för så mycket...suck. Jag som behövde 100 g, får gå och köpa en burk till imorn. 






Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: