Irene på väg till oss

Skrivet den 2011-08-28 kl 00:03:08 i kategorin av Jenira
Permalink

Jag vet inte vad de visar hemma i Sverige, men nyheterna håller på att bli galna med alla dessa "Hurricane" nyheter på ALLA kanaler och det är verkligen skrämmande vad de säger kommer att hända i NYC. Vad de påstår är att hela manhattan kommer att ligga under vatten. Redan nu saknar 1 miljon människor ström i North Carolina. Den heter Irene och är på väg till oss. 

Vädret hos oss är mest regnigt. Jag måste säga att det sällan regnar här, så det är lite skönt med regn, men man börjar märka att det inte är vanligt regn och att något stort kommer att hända imorn. Folk är rädda att gå ut, men jag och min ska ut och hämta thaimat och massa filmer inför imorn. Det är imorn som stormen kommer att slå oss som mest och alla påstår att strömmen kommer att försvinna. Så jag får väl läsa eller något.  Det märks att man inte är hemma i Sverige, ena dagen är det jordbävning och nu denna storm. Det värsta jag har varit med om är väl hagel :)

Jag har fått en jäkla munblåsa innanför munnen och det gör såååååååå ONT, det är som knivhuggning i munnen. Det syns inte utåt (thank God) men det känns så mycket att min man fick springa och köpa något imorse för att jag höll på dö. Det roliga är att det känns som om jag har gjort en läppförstoring. Önskar att jag kände mig lika sexig, men nope.

Igår var vi ute och åt ethopian mat i DC och det är en annorlunda erfarenhet. Jag tyckte att maten var OK, jag tycker dock att maten i Sthlm (Rådhuset tror jag) var så mycket godare, men det var en mysig erfarenhet. Efter det gick vi för att röka vattenpipa och äta efterrätt på Chi Cha Lounge och jag beställde den bästa efterrätten. Chokladkakan var så mjuk och kladdig och bara smälte i munnen. Älskar Choklad yummi.

Vi sitter och tänker om vi ska gå ut eller inte, men jag är så sugen på Thaimat och vi har hittat det bästa stället och jag beställer alltid deras "Drunken Noodles".

Jag pratar bara om mat hela tiden, att jag har glömt att jag fick välja ut kläder från Forever 21 igår. Det var min Eid present från mina svärföräldrar och min pappa skickade lite cash, så jag köpte en jacka från H&M som är supersöt. Ska visa :)


Kan detta hjälpa mot min dumma blåsa?


Helt ok men kul


Choko Orgasm :)


De beställde flan, men den var inte lika god som min choko kaka


Mixed fruit Hooka



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: