Be active

Skrivet den 2011-08-03 kl 18:06:14 i kategorin av Jenira
Permalink

Igår hade jag en down dag och det positiva med att inte ha så mycket liv är att man har råd att ha dessa dagar. Jag sov nog bort halva dagen och sen handlade mat och gick på en promenad innan jag skulle bryta fastan. Eftersom jag inte har (mitt älskade) spottify på min mobil, så använder jag ett program som heter Pandora. Den är nästan lika bra, men man kan liksom inte gå tillbaka om man hittar en låt som man gillar, utan man väljer en artist som ex: Norah Jones och sedan gör den en egen spellista med musik som liknar hennes. 

Igår gick jag en lååååång promenad innan fasta brytningen och lyssnade på bra musik och till slut kom låten "At last" omgjord av Beyonce. Den gav mig massor av inspiration av någon anledning. Lyssna på den!

När jag kom hem så gjorde jag i ordning två olika potatis sorter, en till min man och mig som älskar sötpotatis och en till min svärmor som älskar dillpotatis. Jag kan verkligen rekomendera båda. Sötpotatisen är bara att hacka och salta och lägga in i ugnen i ungefär 30 min och röra om en gång.

Recept på Varm potatissallad (PRÖVA!!!!!)

600 g färskpotatis
100 g parmesanost
1 knippa dill
0.5 st schalottenlök
2 msk olivolja
salt & peppar

Repa dillen. Putsa och koka potatisen och dillstjälkarna med lite salt i en kastrull tills potatisen är mjuk. Häll sedan bort vattnet och lägg potatisen i ett fint uppläggningsfat. Hacka dillbladen och löken. Riv osten och fördela tillsammans med dill och lök jämt över potatisen. Salta och peppra. Avsluta med att droppa olivolja över.

Pröva den och du kommer inte att ångra dig, jag brukar inte ha parmesan, utan en annan rivost men båda är lika goda. Idag ska jag vara lite mer aktiv och inte så lat. Jag ska gå till Mall för att köpa en present och ett kort och sedan till posten. Jag har även köpt en långklänning som jag vill "Pimpa" upp lite, för detta måste jag åka till "Micaels" som är en pysslarens drömbutik. 



Ibland önskar jag att man orkade äta allt...

Efter att ha ätit sötpotatis kommer du aldrig kunna äta vanliga pommes igen :)

Dillpotatis mmmm


Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: