Baka dag av det som finns hemma

Skrivet den 2011-04-23 kl 00:40:04 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag kom Faizu min låtsas tvilling hem till oss och jag och Naureen var "barnvakt". Jag var inte så rolig i början då jag behövde göra klart min deklaration och till slut stämnde beloppet och jag fick glädje tårar, så då kunde jag vara lite rolig. Jag hitta en ny smak av Ben & Jerry som jag inte smakat innan. Jag gillade den verkligen, lite punch smak med knapriga nötter "I like".


Sedan fick jag köra Naureen till hennes kompis eftersom jag måste lära mig vägarna här och det är så himla kul att köra automat, nästan som en leksaksbil. Vädret här är ingen höjdare idag, så jag och Faizu fick nöja oss med att baka lite med enkla medel som vi redan hade hemma : En citronkaka och kockosbollar. Jag måste säga att en enkel citronkaka är verkligen underskattad, jag tycker att denna kaka (som av någon anledning ser gul ut på bilden) blev saftig och god och hur enkel som helst att göra. Vill man kan man lägga på en citron glaze och färska bär.

Nu ska jag vila och sen in i duschen innan vi ska på Hubby's kompis födelsedagsfest.

Prövade mitt nya nagerlack från Aldo, jag var tvungen att klippa naglarna  för jag gillar bara svart nagerlack på korta naglar, annars blir det häxvarning.

Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: