Första advent = mysfaktor på högsta nivå

Skrivet den 2010-11-28 kl 11:21:53 i kategorin av Jenira
Permalink

Idag är det Söndag och det är en ljust ute pga snön. Jag skall strax kliva ur sängen, men ja känner verkligen för att ta en promenad eller något. Bara man får gå ut lite, jag måste ändå handla mat. Jag firar ju inte första advent på samma sätt som alla andra, men jag älskar hela julkonceptet. Att baka tillsammans och träffas och tända upphemmet nu när det är så mörkt ute. Man mår helt enkelt bra av det. Så jag kommer att hålla i mig dessa traditioner när man får barn. Finns ju massa kul att göra.

Bor du i Uppsala, finns det massa aktiviteter att göra. (Om man vill, annars kan man bara ligga hemma och njuta av alla repriser.)

Annars är det julmarknad vid Saluhallen och Slottet, sedan är det den årliga advents fyrverkerierna 16.30. Som liten brukade jag och mina vänner alltid åka och titta på den. I år tänkte jag göra samma sak. Sedan efter skall jag hem till en vän och fika. 

Minns ni att jag berättade att jag och mina barndomsvänner samlades alla advent och turades om att ha fika. Jag skall träffa dem igen. Det skall bli riktigt kul att höra vad de gör idag. Så idag är den perfekta BAKdagen. 

Recept.nu är min absoluta favorit hemsida. Här finns alla Leilas recept och massa massa annat, man hittar verkligen allt. En annan blogg som B tipsa mig om var: http://kalasgott.blogg.se/ Detta är en ung tjej som är fantastisk duktig på att baka och laga mat.  

Gillar ni Macaones och cupcakes, kolla in hennes hemsida: http://call-me-cupcake.blogspot.com/ Fantastiska bilder och recept för den som vill våga sig på det lite svårare. Jag kollar mest på bilderna och håller mig till Leila.
Därför passar denna blogg mig mer. Hon är expert på att göra fina cupcakes. Tänk om man hade denna talang.
http://blixman.blogg.se/index.html klicka på cupcakes och njut.


Leila bakar, ett av de bästa programmen som finns. Tagen från Google


Så hoppas det blir lite bak idag. Ska se vad jag ska hitta på.

Hörs sen.



Kommentarer
Namn:


E-postadress:


URL/Blogg:


Kommentar: